Net niet waterpas 70 liter


MirandaN

Member
Lid geworden
1 december 2023
Berichten
7
Leeftijd
38
Ik heb na 2 jaar superfish home45 de overstap gemaakt naar dennerle nano cube 70. Bij die superfish bak was al duidelijk dat de bak niet waterpas stond maar voor die 45liter maakte ik mij nooit zorgen. Nu met een grotere bak heb ik mijn meubel zo ver al lukte waterpas proberen te krijgen, maar meer dan dit lukt niet omdat anders mijn meubel (massief eiken) wiebelt. Kan dit kwaad? Zie foto.
 

Bijlagen

  • IMG_6259.jpeg
    IMG_6259.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 38
Nah lijkt me geen issue voor een 70 l bakkie. Als dit 700 was had ik er misschien anders over gedacht. Je kunt natuurlijk gewoon een plaatje oid onder het meubel zetten, vlakker is natuurlijk altijd beter.
 
Nou zo staat mijn bak boven ook en wat ik her en der heb gelezen is een kleine afwijking van een paar millimeter geen probleem.
 
Til je waterpas eens op en kijk hoeveel milimeter dit is op die 50cm oid dat de bak is. Veel meer dan een mm of 2 zal het niet zijn gok ik?
 
Fijn om jullie ervaringen hierin te lezen. Er ligt al een vlakke houten plaat onder omdat het hout van het meubel wat golft. Die home45 had zn eigen sokkel, de dennerle heeft alleen een foam plaat, dus dat golvende hout vind ik wel een risico. Ik had nog een perfect vlakke oude grote bamboe snijplank van ikea liggen en die op maat gezaagd en zwart geverfd. En de holte tussen de plaat en meubel ook nog opgevuld met tochtstrips zodat die plaat ook niet gaat doorbuigen en de golf van het meubel aanneemt in de toekomst.
 

Bijlagen

  • IMG_6261.jpeg
    IMG_6261.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 34
Til je waterpas eens op en kijk hoeveel milimeter dit is op die 50cm oid dat de bak is. Veel meer dan een mm of 2 zal het niet zijn gok ik?
Er staat nu een klein laagje water in de bak voor lekkage test voordat ik hem ga vullen en het scheelt inderdaad 2mm helemaal op de uiteinden van de bak.
 
2mm afschot lijkt me geen probleem.
Daar wil ik wel bij zeggen dat niet waterpas absoluut niet hetzelfde is als niet vlak.

Niet waterpas is vaak wel ok zo lang het niet te erg is. Niet vlak is funest voor je bak.
 

Terug
Bovenaan