Net aangeschaft: lido 200


Aagje

Member
Lid geworden
26 januari 2017
Berichten
16
Leeftijd
43
Hallo!

Sinds gisteren zijn wij in het gelukkige bezit van een 2e hands Lido 200.

Ik heb heel lang nagedacht over wat ik met een aquarium aanwilde maar... ik weet het!

Ik wil er een Zuid-Amerikaanse bak van maken, maar geen specifiek deel ervan.

Qua visbestand:
15x paracheirodon Innesi (ik ben er altijd van overtuigd dat deze visjes helemaal niet saai zijn..)
8x Otocinclus Vittata
3x Apistogramma Borelli

Qua inrichting ben ik er nog niet helemaal uit.

-Er zat grind in de bak, redelijk licht van kleur en klein formaat, kan ik dit behouden?

-Wat doe ik als achterwand, van die kurkplaten zodat ik er wat planten op haar kan zetten of verf ik het met schoolbordverf?

-is het handig om via een webshop een Zuid-Amerikaans planten pakket te bestellen?

(Ik heb 10 jaar geleden voor het laatst een aquarium met vissen gehad, vergeef me als ik iets ouderwets voorstel...)

Dank jullie wel alvast!!
 
Kan allemaal wat je aangeeft en is maar net wat je zelf mooi vindt natuurlijk.
Heb je misschien al gezien maar tegenwoordig hebben ze van die lange stukken hout wat ze ook wel slagtanden noemen voor in oa zuid amerikaanse bakken bv en is misschien ook een idee?
 
-is het handig om via een webshop een Zuid-Amerikaans planten pakket te bestellen?
Neen. Veel te veel verschillende planten voor hoe doorgaans een Zuid-Amerika bak wordt ingericht: met beperkt aantal plantensoorten, die kun je beter gericht uitzoeken.
Iets als Echinodorus bleheri, Helantium tenellum (Echinodorus tenellus), Hydrocotyle leucocephala en je bent een heel eind op weg.
 
Kan je is een foto maken van het grind?

Die achterwand... ja moet je zelf weten.
Zelf verf ik ze altijd.

Het bestand lijkt mij prima. Kunnen ook nog wel wat bijlzalmpjes bij.
 
Ik ben net even bij de lfs geweest en volgens mij is het grind van 1-2 mm.


Zo'n planten pakket kan ik dan beter niet nemen, ik ga op zoek naar planten die ik wel kan gebruiken, de tenellus heb ik eerder gehad en dat was een plantje die het prima deed.

Ja, slagtanden, heb ik gezien, is dat mooi in een hoog aquarium?

Bijlzalmpjes, een stuk of 6, kan dat? Gaan ze niet de borelli in de weg zitten?

Sorry voor de vragen maar ik wil het graag goed doen en gelukkige visjes in mijn bak...

1485701943303854665322.jpg
 
Bijlzalmen en Apistogramma's zullen elkaar niet zo snel in de weg zitten. Bijlzalmen leven vooral in de bovenste laag terwijl dwergcichliden zoals Apistogramma's eerder bodembewoners zijn. Wel zou ik dan meer nemen (stuk of 12). Het zijn immers groepsvissen.
 
Op de foto lijks het als gewoon filterzand en dat is heel geschikt voor cichliden en bodemvissen.

Ik zou je planten eerst uitzoeken op waar ze vandaan komen en dan gewoon los bestellen op internet.
 
Ik zou ook zeggen een grovere korrel filterzand. Prima dus.

Even wat anders:

Waar vinden jullie die slagtanden dan? Ik kom ze nooit tegen.
 
Mooi! dan hoef ik de bodem er niet uit te halen...

Inmiddels heb ik hout gekocht en het aquarium gevuld.

Ben totnutoe tevreden, vanavond bestel ik de klanten.
1485788713690-325846530.jpg
 
Al vorderingen?
 
Ja! Ik heb wat Hydrocleys Nympiodes kunnen kopen, erg blij mee! zodra dat staat en ik ben tevreden over de inrichting upload ik zeker een foto.
 
Mooi.. Mooi stuk hout.. Succes
 
Zo ziet het er nu uit, waterwaardes zijn prima, heel langzaam voeg ik vissen toe.
Bestand:
13 mix bijlzalmen (marmer en blanke)
8 otocinclus
Harem A. Borelli (ik denk dat het een koppel is met een buitenvrouw)

Tips zijn welkom! Graag zelfs!
20170224_101733.jpg
 
Erg leuk ingericht!

Nu alles lekker laten groeien.

En de visjes dalijk toevoegen als er een evenwicht is ontstaan.
 
Mooi, die geribbelde achtergrond geeft ook een mooi effect
 
Die geribbelde achtergrond is zwart inpakpapier (1,25 eu/3 rollen) van de xenos, haha!

Dank jullie wel!
 
Wat is dat trouwens voor grappige plant in het midden?
 
Wat is dat trouwens voor grappige plant in het midden?

Die met die stengels is Hydrocleys Nymphiodes, wordt niet in de winkel verkocht maar er worden regelmatig stekjes op internet, ook hier, aangeboden.
Groeit als een malle! ben er erg blij mee!
 

Terug
Bovenaan