Neritina sp zebra slak


Koi1206

Well-known member
Lid geworden
1 mei 2020
Berichten
57
Locatie
Zoersel
Hoeveel Neritina zebra slakken kunnen in een aquarium van 150x60x60? Uiteraard rekening gehouden beplanting, een 10 maanvissen en 20 neons? 5 corydora's en 10 siamese algeneters (CROSSOCHEILUS OBLONGUS ).
 
Ik neem aan dat je weet dat deze slakken veel eitjes afzetten die niet uitkomen en die haast niet zijn weg te krijgen?
 
Het is inderdaad de bedoeling dat er geen nakomelingen komen. Kan je de eitjes niet verwijderen?
 
Ja het kan wel maar ze zijn lastig te verwijderen hoor en je moet echt even krabben. Allemaal van die irritante witte eitjes zie je dan door de bak. Ik heb ze ook gehad maar snel weer weggedaan.
Ik zou zelf liever voor Appelslakken gaan.
 
Geven deze dan geen nakommelingen
 
Ja Appelslakken wel hoor maar dat doen eigenlijk alle slakken. De Neritina s zijn dan evindt ik al die eitjes erg irritant.en uitzondering maar ja zelf
 
De appeltjes leggen de eitjes wel in trosjes boven water, die trosjes kun je makkelijk verwijderen.
 
Ok bedankt, ga verder zoeken
 
De appeltjes leggen de eitjes wel in trosjes boven water, die trosjes kun je makkelijk verwijderen.
Klopt maar dan moet je wel regelmatig controleren want anders heb je de bodem vol jonge Appeltjes :DD
 
Je kan er ook nog voor kiezen meerdere soorten slakken te houden. Bijvoorbeeld appelslak, posthoorn etc. Als je van ieder 1 neemt zullen ze zich niet vermenigvuldigen
 
En dat geldt ook niet voor de posthoornen. Die kunnen het ook in hun eentje af.

Ik heb sinds vorige week 5 kleine Vittina waigiensis (Rode Neritina slak) in mijn nu-nog-algenbakje. Ik vind ze erg mooi. Nog geen eitjes gezien :) Zouden garnalen die eitjes trouwens eten, als die er strak sook in zitten?
 
En dat geldt ook niet voor de posthoornen. Die kunnen het ook in hun eentje af.

Ik heb sinds vorige week 5 kleine Vittina waigiensis (Rode Neritina slak) in mijn nu-nog-algenbakje. Ik vind ze erg mooi. Nog geen eitjes gezien :) Zouden garnalen die eitjes trouwens eten, als die er strak sook in zitten?
Nee garnalen krijgen die eitjes er ook niet af..
 
En dat geldt ook niet voor de posthoornen. Die kunnen het ook in hun eentje af.

Ik heb sinds vorige week 5 kleine Vittina waigiensis (Rode Neritina slak) in mijn nu-nog-algenbakje. Ik vind ze erg mooi. Nog geen eitjes gezien :) Zouden garnalen die eitjes trouwens eten, als die er strak sook in zitten?
Ik wil ook deze soort aanschaffen, ze zijn zo ontzettend mooi ♥ Waar heb jij ze aangekocht?
 
Ik wil ook deze soort aanschaffen, ze zijn zo ontzettend mooi ♥ Waar heb jij ze aangekocht?
De lokale Pets Place had ze. En kan ze bestellen bij de groothandel. Gewoon je dichtstbijzijnde LFS vragen.
 

Terug
Bovenaan