Neontetra die moet afvallen of iets aan de hand??


E

EdwinLelystad

Guest
Ik heb een vraagje.....
Afgelopen week zag ik een paar keer 2 neontetra's met elkaar "vechten"
Het zag er precies zo uit als op onderstaand youtube filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=QVr4gFxW8rM

En het zijn niet steeds dezelfde tetra's!!
Als ik het goed zie is het steeds 1 dezelfde tetra die dat doet met andere tetra's die bij hem/haar in de buurt komen.

Dag later lag er 1 tetra met een ingedeukte kop te drijven..zal wel niet op het glas gelet hebben,kan gebeuren.

Maar vandaag bekeek ik mijn tetra's eens en ik zie er een paar die een wat dikkere buik krijgen.
Op de foto hieronder is de dikste...

546444pene_0_84_neontetra.jpg

317196pene_0_84_neontetra1.jpg


Ik ga er niet vanuit dat het zwangere vissen zijn want dan zou echt belachelijk zijn want dat schijnt erg moeilijk te zijn.

Maar wat kan het dan wel zijn??Gewoon vreetzucht bij enkele van de tetra's???
Ter info.
afgelopen weekend zijn er 10 nieuwe neon tetra's bij gedaan.
waterwaardes:
ph-8
gh-7
kh-5
nh4-<0.05
no2-0.05
no3-20
co2-20 middels bio co2 en afgelezen op permanente co2 meter.
 
Zou kunnen maar tot nu toe klopt maar 1 van de kenmerken..de opgezwollen buik...de rest is alles nog bij het oude(geen vermagering,of verkeerde ontlasting).
Maar..ik hou het in de gaten!!! thanks.
 
Maar niet bij een "paar",ik denk dat ook hier weer een probleem optreed bij het bijplaatsen.
 
en dat komt de vraag op: wat is 'een paar' ? M.a.w.: hoeveel van de hoeveel?

~ Ivo
 
Mijn persoon en ook lees ik berichten van anderen,dat er problemen optreden na het uit bereiden van de groep.
De foto die ik zie herken ik,kruisbesmetting is het m.i niet. Bacterieel lijkt het wel,de laatste uit bereiding deed ik middels een q-periode dat ging wel goed.
 
Over de vraag hoeveel:
4 van de 19 ( ze blijven niet stilhangen om makkelijk te tellen)

ik zal wel eens online gaan zoeken over problemen met bijplaatsen en wat daaraan te doen is..had daar nooit eerder van gehoord. Eerlijk gezegt ook niet bij stilgestaan dat dat problemen kon geven.

Dank weer voor de reacties.
 
Vanmorgen in de bak gekeken en ik zie nergens meer een dikke neon...en toch heb ik er nog steeds 19..... :S

Ik had hem/haar gisteren een naam plaatje moeten geven!! :petjeaf: haha

Nou ja..we houden het er maar op dat hij/zij zich gewoon teveel volgegeten had dan...
Zoiezo vreten mijn vissen de hele dag door als het kan.
Zelfs de goerami's komen van het oppervlak naar de bodem om daar lekker de tabletten van de Corydoras op te eten...
En dat terwijl ik ze toch echt voldoende eten gaf.
Per 24 uur krijgen ze:
1 keer vlokken wat binnen 2 minuten op is.
1 keer granulaat wat binnen 4 minuten allemaal op is
1 keer per week watervlooien.

Beesten lijken wel uitgehongerd.hahaha raar he..dat die bak na 48 uur alweer smerig is van de vissenpoep.hahaha
 
Ik heb presies het zelfden probleem
Hij ziet er presies zo uit als bij mij
Ik ben benieuwt
 
Ik hen slecht nieuw ik ben naar de dierenart gegaan en het is een kwaardaardigen tumor
Bij mij
 
@ErwinLelystad;

Ik blijf het een rare vorm buik vinden. Volgens mij is het zo dat als een vis goed volgegeten is, het buikje dan mooi rond moet zijn.
Op jouw 2e foto bestaat het buikje uit 2 bultjes lijkt het wel.
Ik hoop het beste voor je visjes, maar ik heb mijn twijfels of het wel normaal is.
 
@Melvin....ik dacht precies hetzelfde hoor...2 rare bulten erop dat kan niet goed zijn.
Maar zoals ik zei was de volgende ochtend alles weg.

Gisteren een half uur na het voeren weer hetzelfde,dikke buiken en 1 ervan 2 bultjes.

En net keek ik en poef....alles weer normaal.
lijkt erop dat het door het eten is dus zolang er niet 1 besluit te gaan drijven vind ik het prima.
 
Als mijn neons een te grote muggenlarf naar binnenwerken hebben ze soms ook ineens rare bulten...die poepen ze altijd weer uit...
 
Mijn kardinalen hebben dit ook na het eten van granulaat.. Vaak precies de grootte van 1 korrel.
Ze krijgen nu ander voer, nergens meer last van!
 
Gewoon een te volle buik hebben ze van het eten ;)
Had ik vroeger bij m'n neons ook vaak.

Geen ziekte dus.

En dat filmpje laat ofwel vechtgedrag ofwel paargedrag zien.
Ik houd het op het laatste. Heb ik vaak gehad, helaas eten ze de eitjes gelijk op..

En neontetra's kunnen niet zwanger zijn want het zijn eierleggers ;)
 
?!Aron!? zei:
Ik hen slecht nieuw ik ben naar de dierenart gegaan en het is een kwaardaardigen tumor
Bij mij

Serieus? Naar de dierenarts voor een neontetra? :p

Daarnaast is er een grote kans dat die dierenarts helemaal geen gelijk had XD
 
Lijkt op iets wat mijn luipaard danio ook had. Het begon ook zo, werd toen een groot rood ding waar anders uit liepen (dacht dat het zijn hart was) toen ontplofte het. En toen had hij een groot gat. Maar overleefde het toch en leeft nu nog steeds gelukkig met zijn vriendjes (een ene vreemd gat in de buik)
 

Terug
Bovenaan