Neons zwemen allen op de bodem ?!


G

Gast14

Guest
mijn neon terras zwemen alleen op de bodem in een groep de stroming in waarom zwemen ze niet door het aquarium ?
 
Raad me eens raden je hebt geen drijf planten?
 
Als ze er net ik zitten is het normaal, anders vinden ze het misschien leuk om te doen :)
Anders kan het ook stress maar ik denk de eerste 2.
Het water is misschien te warm, daarom zoeken ze
Misschien verkoeling in de stroming

Er kunnen veel redenen zijn, wacht maar ff af
 
Vreemd ja. is het dat ze zo beter ertegenin kunnen komen omdat de stroming te sterk is misschien??
Ik zou niet weten wat de reden verder kan zijn. Hier zwemmen ze altijd mooi in de middenlaag.
Ook wel eens iets lager maar op de bodem zie ik ze haast nooit eigenlijk.
 
Temp is 25 graden stroming matig aquarium was net 3daagen geleden bij me opa neer gezet wegens verbouwing en nog geen drijfplanten
 
Hier zwemmen ze ook erg laag, omdat ze anders opgejaagd worden door de koperzalmen
 
Als ze ook maar een beetje lijken op mijn Espei's dan zou het stress kunnen zijn.. met teveel licht op hun koppie en/of teveel onrust in hun wereld duiken ze ook naar beneden, duurt het weer even voordat ze hun eigen middenlaag opzoeken.
 
Hmmmm, lijkt mij prima

Ik zou zeker wat drijfplantjes toevoegen.
En ze nog iets langer laten wennen :)
 
Met drijfplanten zal het ws wel beter worden. Ook is je water te warm dat mag wel 22 graden worden.
 
jordi terpstra zei:
Temp is 25 graden stroming matig aquarium was net 3daagen geleden bij me opa neer gezet wegens verbouwing en nog geen drijfplanten


O, en hoe is het daar heen gegaan? Nieuw water ingedaan?
 
Nee hy staat bij me opa en daar in huis is het nogal vet warm
 
Verhuizen van dieren brengt ook wel weer stress (en navenant gedrag) met zich mee natuurlijk, nog los van een niet ideale inrichting en/of temp.
 
Neon tetra's houden niet van veel licht, kon het goed merken toen ik het licht verder ging dimmen dat ze zich beter gingen gedragen
 
jordi terpstra zei:
Temp is 25 graden stroming matig aquarium was net 3daagen geleden bij me opa neer gezet wegens verbouwing en nog geen drijfplanten

Hoe, met bak vol water? Nee,he.

Heb je toch wel leeg gemaakt, en opnieuw gevuld?
 

Terug
Bovenaan