Neon ziekte?


T

Tirsa

Guest
Hoi allemaal,
Ik wilde om advies vragen, omdat 5 van mijn neon tetra's er ziek uitzien, hun neon streep is vervaagt, ze lijken dus veel witter. 2 van de vissen hebben en krom lichaampje.
Dit is allemaal gebeurt terwijl ik op vakantie was.
Ik heb gelezen over de neontetra ziekte, en de valse neontetra ziekte. En aan de neontetra ziekte valt niks of nauwelijks iets te doen, maar als ik zo keek naar de symptomen dacht ik dat het de valse neontetra ziekte was.

De valse neontetra ziekte kon je bestrijden met zware antibiotica, maar succes was niet gegarandeerd (ik heb flink gegoogled).

Dus ik wilde antibiotica gaan proberen, en de 2 vissen met het kromme lichaampje wilde ik zodra ze zich raar gedragen euthanaseren. Want ik zou het verschrikkenlijk vinden als ze pijn zouden hebben.

Verbazingwekkend genoeg gedragen de vijf zich niet raar ofzo, ze eten nog prima, zwemmen nog vrolijk heen en weer, achter hun vriendjes aan. Niks raars aan te merken.

Mijn vraag was nu eigenlijk, heeft iemand kennis over antibiotica? Want wat moet ik halen? En valt dat zomaar te halen, aangezien in nederland niet alles te verkrijgen is..

Graag hoor ik jullie advies en tips!
 
Hey Tirsa, heb je misschien een foto?
Hadden ze al een kromlichaam toen je ze had ?
Wat is je aquariummaat en waardes?
Heb je planten, stenen hout... etc in je aquarium?
Is de neon streep 24/7 vervaagd of alleen als het licht net even aangaat?
Met wat voor vissen of dieren zitten ze nog meer in het aquarium?
Heb je een grote waterverversing gedaan na de vakantie en afval uit je aquarium gehaald?
Wat voer je ze? En hoe vaak?

Zijn er nog meer symptomen te zien?

Het is niet verstandig om medicijn er in te gooien terwijl we niet weten wat het is..

Hopelijk kunnen we je helpen of is het te laat?
 

Terug
Bovenaan