Neon Tetra's Paren


P

Peaceje123

Guest
Hoi allemaal!

Ik zag vandaag ineens dat mijn 2 neon tetra's gek en snel bewogen. Ik dacht dat ze vochten, dus ik zocht het op.
Het blijkt dus dat het een paringsdans is:thumbs:
Weet iemand hoelang het duurt tot de eitjes komen?
En moet ik de ouders in een kweekbakje zetten?

Verder nog tips?:rolleyes:
 
Heb je eitjes gezien?

Een schijngevecht komt eerder voor, en dat lijkt iets op een paring.
 
Hoiii

Nog geen eitjes.
Het zijn een mannetje en een vrouwtje, vechten die?
Want volgens mij is het echt een paringsdans, want ik zag filmpjes op internet die er precies hetzelfde uitzagen en daar stond bij: paringsdans.
Ik kan me vergissen hoor, dus ik zal nog wel even wat research doen:D
:c
 
Man en vrouw kunnen elkaar imponeren en dat lijkt op een paring maar dat is het niet.

Hoe dan ook, ze paren alleen in zacht en zuur water en de opfok is niets voor iemand met weinig ervaring qua kweek en opfok.
 
Ik laat het nog weten of er eitjes komen! :thumbs:
 
Hoe weet je zeker dat je een man en vrouwtje hebt die dit doen?

In mijn bak heb ik ooit een spontane kweek meegemaakt, de hele bak was meer dan 10-15 minuten lang compleet onrustig door een groepje van 3 neons die achter elkaar aan gingen. Lijkt heel veel op gevechtjes, maar vooral de langere tijd maakt het verschil(in mijn geval dan). Ik heb hier ook een paar goudgele eitjes mogen waarnemen, waardoor ik zeker weet dat het om een paring ging. Echter vlogen deze eitjes door het gejaag direct alle kanten op de bak door. Een jonkie heb ik dan ook nooit terug gezien...
 
Man en vrouw kunnen elkaar imponeren en dat lijkt op een paring maar dat is het niet.

Hoe dan ook, ze paren alleen in zacht en zuur water en de opfok is niets voor iemand met weinig ervaring qua kweek en opfok.


Hier had ik overlaatst een baby neon raar maar waar op net heel hard water, was 1/3 de grote van een volwassene, was de enige overlevende van alle babys volgens mij, zit nu op 21 neons inpv 20 :D
 

Terug
Bovenaan