neon tetra


N

niek260

Guest
Hallo iedereen ,

Iedereen kent de neon tetra wel en de meeste zullen er wel ervaring mee hebben .
Ik heb ze altijd gehad en vond het een super visje , niet dominant of agressief en ze zijn mooi van kleur . Nu ze staan er om bekend een schoolvis te zijn , dat vond ik ook altijd want mijn groepen zwommen altijd mooi samen groepjes van 10 ongv .
Nu heb ik een grootere bak dus besloot ik een weekje geleden een groep van 30 stuks te kopen . Heel mooie kwaliteit van visjes maar de neon zwemmen zowat overal en niet mooi in groep wat heel jammer en teleurstellend is . Iemand enig idee hoe dit komt & hoe ik het eventueel kan beinvloeden dat ze toch een mooie groep gaan vormen want nu zwemmen ze allemaal maar waar ze willen in groepjes van 2-3 en is het niet echt mooi .

Grtjs
 
volgens mij als jee een ander soort neemt.. iets groter dan de neons dat ze dan weer bij elkaar gaan zwemmen..

heb ik gehoord
 
Scholen = bescherming tegen bedreiging.

Een 'iets' grotere vis dan neons zal misschien in het begin even zorgen voor scholing, maar zodra ze merken dat ze veilig zijn is dat zo afgelopen.
Vervolgens is de kans aanzienlijk dat een soort die ook groot genoeg is om ze te laten scholen meteen een soort is die van de neons zal snacken.

Er zijn maar heel weinig soortjes die echt goed scholen zonder bedreigingen.

~ Ivo
 
Helemaal eens met Ivo. Het is juist natuurlijk gedrag als ze zich veilig voelen.
 
Eens met ivo ik heb nog een stel Hemigrammus rhodostomus (roodkopzalmpjes) die scholen al iets meer maar zullen net als de neons of kardinalen ook los van elkaar rond zwemmen als ze zich veilig voelen.
 
Wel veel gelijk om 30 stuks aan te schaffen vind ik persoonlijk, je had ook 3x 10 kunnen doen. Maar ik weet niet of dit wat uitmaakt.
 
Neons willen vaak wel in school zwemmen als er ook een lekkere stroming is.
 
De bak is zo te lezen idd niet (lang genoeg) ingedraaid en idd veel vissen tegelijk ingezet, ik zou je waterwaarden goed in de gaten houden... grote kans op een nitrietpiek.

En idd vissen die zich veilig voelen scholen een stuk minder.....
 
Dit is niet mijn eerste aqua & mijn waterwaardes zijn perfect ze worden ook iedere dag gecheckt . Het water dat ik gebruik komt ook niet uit de "kraan" maar vanuit een mede aquariaan hun aquarium 3 kwart dan toch . Bedankt aan alle andere voor de reacties . Dus heel veel zal ik er niet aan kunnen doen :/ jammer
 

Terug
Bovenaan