Neon tetra zwemt met zijn kop naar beneden


E

eertje

Guest
Het valt me op dat ik een neon tetra in de bak heb zitten die met zijn kop naar beneden zwemt. Hij dobbert zeg maar heel de tijd op ongeveer de zelfde plek met zijn kop naar beneden. Hij heeft ook een dikkere buik als ik hem vergelijk met de andere neon's. Wat kan dit zijn?
 
Nee dat niet ze hebben gisteravond rode muggenlarven uit de diepvries gekregen.

Nummer 2 is ook aan het mee dobberen :(
 
Mmm een zwemblaasprobleem zou kunnen, maar lijkt me sterk als het er ineens twee of meer tegelijk zijn.
Voer eens een dag niet en kijk dan eens wat ze doen.
 
Ze krijgen hier maar 3 keer per week eten. Vraag me ook echt af wat het kan zijn ziet er zo sneu uit dat ze op die manier aan het dobberen zijn
 
Dan vermoed ik dat je beter het aantal keren kan uitbreiden, maar dan simpelweg minder moet geven.
Je hebt kans dat ze zich nu te vol vreten. Gewoon iedere dat een beetje !!!
 
We doen dit eigenlijk al vanaf het begin en ze doen het er goed op. Maar als dit met het eten te maken heeft waarom dan nu ineens en anders nooit? En lijkt me toch dat dit dan net na het eten komt en niet bijna een dag later?
 
ik heb het een keer met een kardinaal tetra gehad, wat het is geweest weet ik niet. Waarschijnlijk iets met de zwemblaas? Ik heb de vis na een paar dagen uit z'n lijden verlost, vond het een zielig gezicht....
 
eertje zei:
We doen dit eigenlijk al vanaf het begin en ze doen het er goed op. Maar als dit met het eten te maken heeft waarom dan nu ineens en anders nooit? En lijkt me toch dat dit dan net na het eten komt en niet bijna een dag later?
Dat eerste ben ik met je eens. Problemen kunnen natuurlijk wel later na het eten ontstaan (na vertering). Het zal dan idd iets met de zwemblaas zijn alhoewel ik twee vissen tegelijk wel bijzonder vind. Groet Aad
 
Kom even een update geven ze hebben eigenlijk die dag met zijn 2e zo gek gedaan. Dag later was er niks meer te zien en zwemmen ze weer vrolijk rond. Was dus beetje bang hoe ze gingen reageren als ze weer voer zouden krijgen maar daarna geen gekke dingen gezien.
 
Hebben jullie voer wat zinkt? Ik voerde eerst verkruimelde vlokken die bleven te lang op het oppervlakte. Toen ik micro pellets ging voeren was het probleem opgelost. Die zonken veel sneller, waardoor ze minder lucht binnen kregen en rechter bleven zwemmen. Als dit niet de oplossing is, is er waarschijnlijk wat anders aan de hand. Je kan ook proberen je voer onder water te drukken, om te kijken als dat het probleem is voor je nieuw voer koopt.
 

Terug
Bovenaan