Neon Tetra,.. wel of niet doen? Ervaringen gevraagd / tips gevraagd


heb nu een bak op kamer temperatuur en een tropische bak op 25 graden.
 
hoeveel heb je er zitten nu? ik heb 15 kardinaal tetra s en zijn leuke vissen die tetra s.
 
roodkop zalm is zeker geen gemakelijke vis,heb ze zelf. als de waterwaardes wat veel schommelen heb je prijs,ze zijn daar heel gevoelig voor. neons zijn heel gemakelijke vissen,heb die al lang en nog geen uitval van gehad,neons kun je houden op een ph van 8-9. moet je met roodkoppen niet proberen.
Natuurlijk, bij elke vis kun je problemen veroorzaken maar zo was mijn opmerking niet te interpreteren. Wanneer je vissen aanschaft is het altijd zaak om te weten waar deze vis zich happy bij voelt. Een neon gaat beslist snel dood als je ze in water zet met een te hoge temperatuur onder fel licht in hard water... , dat lijkt me duidelijk. Zoek dus alles uit over z'n leefwijze en benodigdheden. Heb je daar aan voldaan dan kan je beoordelen of een vis al of niet sterk is. Zo is dat ook met een roodkopzalm. Dit is, mits aan voorwaarden voldaan, een redelijke gemakkelijke sterke vis.
 
Iedere vis heeft zo zijn wensen en eisen maar ik vindt persoonlijk de Neon ook niet de makkelijkste vis en best wel gevoelig. Vandaar dat ik destijds ben overgestapt naar de Kardinalen.
 
te veel vissen ineens geplaatst. is ook niet goed hebben ze mij altijd gezegd. per week 5 vissen plaatsen werd mij gezegd
Deels waar Peter, een zelfde soort vis kan je beter in eens plaatsen om te voorkomen dat ze uit een andere partij komen i.v.m. diverse bacterien en om te voorkomen dat er 2x eventueel territoriums moeten worden gemaakt, ook zijn scholenvissen graag met zoveel mogelijk dieren bij elkaar, dit voorkomt een klasse strijd of verdeeld agressie.
 

Terug
Bovenaan