Neolamprologus brichardi


M

maikel 4603

Guest
Hallo hier ben ik weer :)

Nu met een vraag over de brichardi,

Had er al het een en ander over gelezen alleen zie ik toch verschillende eigenschappen over..

Misschien kan iemand het wat duidelijker maken voor mij.

Is het echt zo erg dat ze fokken als konijnen of klopt het dat de ouders zelf jongen verwijderen als het er te veel voor de bak worden?

En met een rover zoals de calvus, pakt ie er ook wel aardig wat jongen weg of is dat niet genoeg?

Las over de calvus ook verschillende dingen..de een zegt koppel kan je zo hebben en de ander zegt weer dat je met meerdere moet beginnen om een koppel te krijgen..geluk of wijsheid ?

Mijn aquarium is een juwel180rio .

Zou ze graag in m'n bak zien vandaar :)

Groeten maikel
 
Inderdaad, de kweek is zeer eenvoudig en voor je het weet heb je meerdere generaties in je bak rondzwemmen. Wat me ook opviel dat op een gegeven moment de bevolking redelijk stabiel bleef, dus ook dat klopt wel. De A. calvus wordt wat mij betreft te groot voor een meterbak. Een minimale maat van 1,20m - 1,40m is eigenlijk noodzakelijk. Bovendien staat deze soort op de rode lijst van de IUCN als bijna bedreigd, dus als je niet zeker weet dat het nakweek is, geen aanrader
 
Oke interessant antwoord..

Dat wist ik niet dat die ook de rode lijst stond,snap soms ook niet waarom iemand nou perce wildvang zou willen?

Oke je hebt een paar wildvang nodig uiteraard om nakweek in het aquarium te krijgen maar dat men die dan niet gaat verkopen en de wildvang alleen voor de kweek te hebben in een hele ruime bak..

En waar praat je over qua aantallen dat de brichardi stabiel bleven ?

De pulcher is ook een hele mooie moet ik zeggen :)
 

Terug
Bovenaan