Natuurgetrouwe namaak stenen


Niels83

Well-known member
Lid geworden
23 november 2017
Berichten
263
Leeftijd
41
Hallo.

Ik plan om eind van het jaar een meter bak in te richten.

Ik heb al een beeld van hoe in te richten. Ik wil in 1 hoek een berg stenen in de andere wat hout en vooral grond oppervlakte.

Omwille van het gewicht zou ik deels namaak stenen plaatsen. Dan bedoel ik niet die voor gevormde dingen waar geen enkele andere steen bij past. Zijn er in de handel natuur getrouwe kunststof of holle stenen? Voor ook nog een normale prijs?
 
Maar waarom zou je geen echte gebruiken want er zijn bakken waar flink wat stenen in liggen en zonder problemen. Het gewicht lijkt me geen probleem hoor en het is denk ik wel zo goedkoop.
 
Als er echt veel stenen in komen, kun je er ooknog een laag piepschuim om de bodem leggen en daarom de stenen.
Namaakstenen zijn over het algemeend duur;)
 
Ik weet uit het zeewatergebeuren dat men platen eronder vaak afraad omdat daar vuil onder kan gaan zitten.
 
Dat weet ik wel zeker Dirk want dat soort dingen zijn best prijzig inderdaad en gewone stenen kosten eigenlijk amper wat.
 
Zou zeggen ga gewoon voor echte stenen, kijk even in mijn foto album. Aquaria kunnen dat echt prima hebben.

Enige waar je op moet letten is dat ze niet ondergraven kunnen worden.
 
Het gaat me niet om mijn aquarium. Maar om de onderkast (die niet voor aquarium is bedoeld en wel wordt versterkt) en de ondergrond.

Nu heb ik 25 kilo graniet er in liggen. Dat moet straks 2 of 3 keer zoveel worden.
 
Als je niet weet of het het extra gewicht van de stenen kan dragen zou ik er ook geen aquarium op durven zetten, om eerlijk te zijn.

Jawel het kan het wel dragen. Wordt allemaal verstevigd. Maar waarom zou ik dat gewicht zo hoog maken.

Maar goed jullie zijn er geen fan van, prima. Dat neem ik mee in de overweging.

Maar eigenlijk was mijn vraag vooral of het er is.

Ik heb de website van Rocksolid bekeken dat ziet er goed uit. Ik zie dat je er ook achterwanden mee kan maken. Eerste wilde ik een achterwand van echt steen maken. Maar na even rekenen kwam die op bijna 75 kilo. Dit is een mooi alternatief als ik dezelfde stenen in het echt erbij kan vinden.
 
Ik zeg niet dat ik er geen fan van ben maar waarom zou je het zo duur maken als het niet hoeft;). Er zijn erg mooie dingen te koop maar ja daar hangt een stevig prijskaartje aan.
 
Het gaat me niet om mijn aquarium. Maar om de onderkast (die niet voor aquarium is bedoeld en wel wordt versterkt) en de ondergrond.

Nu heb ik 25 kilo graniet er in liggen. Dat moet straks 2 of 3 keer zoveel worden.

Vergeet niet dat de stenen ook de plek van het water innemen, het totaal gewicht van de bak zal dus wel iets hoger liggen maar niet drastisch.

Maar ik snap je punt, en het is er ook maar vind het ongelovelijk duur.
 
Als je budget het toelaat en je kan het je permmiteren dan zou ik gaan voor namaakstenen waarom niet.Succes.:thumbs:
 
Ook mijn budget is niet ontoereikend. Maar een aquarium richt je in principe 1 keer in. Dan doe ik het liever 1 keer wat duurder dan dat ik later zeg haf ik maar.

Maar goed het hangt ook bij mij af van wat het uiteindelijk kost. Maar al zou ik alleen maar de achterwand kunnen doen. Waarbij ik de overgang van achterwand naar rotsen zo mooi mogelijk kan maken wordt ik erg blij. Ik wil eigenlijk een achterwand waar al wat holletjes en doorzwem mogelijkheden in zitten. Dit scheelt ook weer ruimte in de bak.
 
Anders nog effe doorsparen zodat je wel kunt hebben zoals je het echt wil want je zegt zelf dat het een éénmalige aankoop is.
 

Terug
Bovenaan