nano met inline diffuser is niet af te stellen. tip's?


de hemianthus callitrichoides is geplant, de co2 staat 24/7 aan, de stroming op wateroppervlakte is vrij heftig en de dropchecker staat dag en nacht op lichtgroen. fingers crossed!

20180818_073957.jpg


20180818_073953.jpg
 
één plantje is misschien de Lileaopsis missourensis. die heb ik uit het canadameer gevist en doen het goed. de hemianthus callitrichoides staat nu voorin en heb ik speciaal de c02 voor aangesloten. ik heb een drijfplantje die niet mega snel groeid en in speciale vakjes zit zodat hij niet alles over neemt. ik weet de naam daar niet van. ook nog een anubis en nog een trage groeier. die laatste 2 zijn deels in het grind gezet ter verankering. De anderen staan helemaal met de wortels in het grint.
 
alleen de nitriet is nog wat hoog maar co2 en alle andere waarden lijken top! gister een booster voor de bactericultuur er in gegooit (Sera Nitrivec). nu nog geen effect. hoe lang kan dit zo blijven? (bij hogere waarden zal ik water gaan verversen).

Screenshot_20180828-115626_JBL PROSCAN.jpg
 
En een Colombo CO2 basic set? Dit is een soort drukfles-methode, maar de CO2 doe je 'direct' in het aquarium via een lucht-klok. De CO2 komt dus eigenlijk in een 'CO2-klok, gelijk een ouden duik-klok. Het water passeert lang deze kloken neemt de CO2 op. Af en toe doe je CO2 weer 'in' het aquarium/klok.
 
En een Colombo CO2 basic set? Dit is een soort drukfles-methode, maar de CO2 doe je 'direct' in het aquarium via een lucht-klok. De CO2 komt dus eigenlijk in een 'CO2-klok, gelijk een ouden duik-klok. Het water passeert lang deze kloken neemt de CO2 op. Af en toe doe je CO2 weer 'in' het aquarium/klok.

Gezien de esthetiek van dit projectje (en het nano-formaat van het bakje) lijkt de maker me niet echt een fan van "in-tank equipment" dus in hoeverre hij op de aanwezigheid van een "duikersklokje" in het bakje zit te wachten is nog maar de vraag... :D
;)

(Eigenlijk is dit dan een beetje de commerciële versie van de techniek met het omgekeerd bakje?!)
 
Op zich zou zo'n 'commerciele versie' juist gemaakt zijn voor de kleinere bakjes.
 
Op zich zou zo'n 'commerciele versie' juist gemaakt zijn voor de kleinere bakjes.

Geloof ik direct.
Maar is het een meerwaarde in de bak op visueel vlak?
De modelletjes die ik al zag zou ik nog niet in een grote bak willen verbergen eerlijk gezegd.
Het is ook moeilijker om af te regelen, niet zo handig en relatief arbeidsintensief.
En waarschijnlijk ook duurder als je dat met van die kleine flesjes aanvult...

Ik vraag me wel af hoe dit bakje het ondertussen stelt (en of de constante co2 toevoeging werkt)?
 

Terug
Bovenaan