Nano cube 60

Discussie in 'Samenstelling visbestand' gestart door SandraB, 30 dec 2017.

View Users: View Users
  1. SandraB

SandraB

Lid geworden:
    26 aug 2015
    ik heb een nano cube 60 van Dennerle. Daarin zitten op dit moment 2 koppeltjes endlers, wat vuurgarnalen en 3 japonica’s. Nu wil ik graag een aanvulling maar weet niet goed wat.
    In de winkel zag ik een dwergkogelvisje. Erg schattig maar ben hier helemaal niet bekend mee. Dat ze een vuurgarnalen pakken kan ik mee leven, maar hoe zit dat met grotere garnalen? En de endlers. Zijn die veilig voor ze?
    Een andere optie is misschien een harem dwergknorgoeramies. Dit is mij door iemand aangeraden.
    Iemand andere suggesties?

2. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Je kan ook eens kijken naar een leuk schooltje Brigittaea bijvoorbeeld of Boraras soortje.

3. Plankje

Plankje

Lid geworden:
    8 mrt 2016
    Met die dwergknorgoerami’s moet je geluk hebben, naar ik heb begrepen heb je er bij die ook volwassen garnalen aanvallen net zo lang tot ze dood zijn of de bak uit gesprongen.

Of afscheid nemen van de endlers en een mooie betta kopen!

4. TS
    TS
    SandraB

SandraB

Lid geworden:
    26 aug 2015
    De endlers blijven :-). Die vind ik gewoon heel leuk en daar wil misschien wat bij.
    Maar weet dus niet goed of een dwergkogeltje met endlers samengaat.

5. TS
    TS
    SandraB

SandraB

Lid geworden:
    26 aug 2015
    Van de zomer door de warmte veel dood gegaan. Tijdje gelden dus de hele boel omgegooid.

6DB53031-A054-486A-B6A1-2EAA62592370.jpeg D1DD3719-5691-4A5A-A914-7A1CF03CCEB0.jpeg
    Totaaltje is van 4 weken geleden.
    Bestand nu: 6 Corydoras habrosus en een mooie Betta. Was op slag verliefd toen ik hem zag.
    Op het Vivarium nog mooie (kleine) roze appelslakken gevonden.
    Ook nog plantje toegevoegd, ben alleen naam vergeten. Soort Lotus die bladeren aan het oppervlak krijgt. Voor de Betta ligt er nu wat hoornblad als drijfplant, maar dat wil ik dus weghalen als het nieuwe plantje goed aanslaat en het oppervlak bereikt.

Toekomstplannen: misschien de habrosusjes nog beetje aanvullen en misschien nog wat garnalen. Ben groot fan van waaierhandjes, maar eerst maar eens zien hoe het nu ontwikkeld.

6. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Leuke bak hoor maar zelf zou ik geen garnalen met een Betta combineren omdat de Betta ze soms wel graag lust.

7. Nicolientje-W

Nicolientje-W

Lid geworden:
    30 jan 2018
    Waaierhanden hebben veel stroming nodig, iets wat betta's juist liever niet hebben

8. TS
    TS
    SandraB

SandraB

Lid geworden:
    26 aug 2015
    Ik zeg dat ik fan ben, niet dat ze er komen. Mens mag dromen toch?
    Misschien ooit weer een tweede bakje, alhoewel ik ook graag een Paludarium maak.
    Ik heb geen haast eerst zien hoe dit ontwikkeld.

Nicolientje-W vindt dit leuk.
  9. Nicolientje-W

Nicolientje-W

Lid geworden:
    30 jan 2018
    Dromen mag altijd, ik dacht enkel een teleurstelling te voorkomen vandaar mijn reactie