Nano aquarium zonder pomp


In Nederland ben je geen waterverbeteraar nodig.
Maar het kan ook geen kwaad, zeker in het geval van garnaaltjes. Bij normaal gebruik doe je vele jaren met een 500ml flesje op zo'n klein aquarium. Je zult maar net hebben dat ze vanwege een lek of nieuwbouw in de buurt de leidingen hebben gespoeld. Weg garnaaltjes.
 
Nu nog op zoek naar mooi hout en steen. Dat wordt eigenlijk het moeilijkst, de rest kan je online bestellen, maar decoratie wil je toch wel eerst zien.
Heeft iemand een idee in welke aquarium zaak in Amsterdam ik de meeste kans maak op slagen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu 2 x drakensteen besteld bij Zooplus. Beiden keren prima gegaan. Zelf uitzoeken is leuk maar ook niet foutloos (zodra je het in de bak doet met planten eromheen ziet het er toch weer compleet anders uit dan je voor ogen had). Drakensteen is een van de weinige inerte steensoorten (veel andere steensoorten bevatten namelijk kalk). Garnalen zijn er dol op vanwege de verstopplekjes in de stenen. Wel voorzichtig omgaan met Ohko Rock (drakensteen) want het is versteend klei (en breekt dus erg gemakkelijk).

Hout... Ik begin er niet meer aan. Geeft mij teveel verkleuring, kans op rot en meer dan één blikvanger is bij die mooie drakensteen helemaal niet nodig. Wordt anders natuurlijk als je vissen hebt die er afhankelijk van zijn (maar die heb ik niet). In jouw geval (super lief maar ook klein bakje) zou ik me sowieso tot 1 soort beperken (dus hout of steen).
 
hahaha, ik heb vanmiddag woor 12 euro aan steen gekocht. Als ik dat de mensen in de Alpen ga vertellen, dan lachen ze me zeker uit :D
Maar ik heb ook een mooi stukje hout, ik vind hout toch wel erg mooi in een bakje. Die stenen weet ik nog niet zeker of ik ze erin doe, ik moet even gaan kijken wat ik kan met de spulletjes die ik nu heb. Ik ga iig vanavond mijn pompje bestellen, als het mee zit dan heb ik voor het einde van de week een stil leven aquarium staan. Dat is, ondanks het gebrek aan dieren en planten toch ook al leuk om naar te kijken :)
 

Terug
Bovenaan