Nano aquarium, only shrimps allowed (Madvillain)


M

Madvillain

Guest
Ik lurk af en toe op dit forum, zeker nu ik na een jaar uit de hobby te zijn gestapt begin oktober weer was begonnen. Wel klein begonnen en daar blijft het ook bij. Het is de Dennerle Nano Cube 30.

Foto's. Eerst de meest recente van een maand geleden (zit nu in het buitenland; nee geen maand maar wilde nu gewoon, spontaan, een thread maken). De groene alg op de steen is inmiddels iets nadrukkelijker aanwezig. Vindt dit persoonlijk wel mooi. Oogt dan niet zo steriel. Verdere foto's zijn van vlak nadat de garnalen erin gingen (eind november). Er zit dus vanalles door elkaar. Vind ik persoonlijk wel tof en laat die bastaarden maar komen. Eerste babies zijn al een week of 3 oud en ik verwacht over ongeveer anderhalve week nog meer babies.

IMG_20170107_214050.jpg


IMG_20161120_185002.jpg


IMG_20161120_203023.jpg


IMG_20161125_220203.jpg
 
Leuk bakje zo met al die soorten. Ik zou persoonlijk nog wel een achtergrond plantje erin zetten, dan oogt het geheel wat voller.
 
Thanks! De Anubia heb ik allemaal met de wortelstok/rhyzome boven de bodem. Ze doen het uitstekend. Komt veel nieuw blad bij maar met de snelheid die je verwacht bij Anubia. Dat is ook wat ik wilde. Buiten dat ik het namelijk mooie planten vind, wilde ik ook iets wat ik met rust kan laten zodat ik de garnalen (en mezelf) niet hoef te stressen met snoeiwerk.

Er zit een achtergrond plant in die rond de 30 cm zou moeten kunnen worden (achterin), maar dat zal nog wel even duren. Ik heb ook al een tijd geleden 2 anubias Pinto besteld voor achterin, maar ivm de kou en mijn vakantie zijn die nog niet verstuurd. Ik post wel een update als die er in staan.
 
Updatetje. Rechtsachter extra Anubias Afzelii en links 2 Anubias nana Pinto. Oh, en drijfplantjes. Ik koop nu geen extra planten meer. This is it. Lekker z'n ding laten doen.
IMG_20170225_153907.jpg
 

Terug
Bovenaan