Nano aquarium 25 L otocinclis vraagje


Nee, het woord soil kwam later pas er sprake, ging eerst over kleikorrels. Zo leek het, grove korrels. Die worden onder in ee bloempot gedaan. als vulling.
Daarna kwam pas de soil ter sprake..
Maar het is goed ,hoor.

We wachten gewoon af ,wat het wordt.
Wat betreft bertus Zijn advies neem ik ook zeker mee, maar kan nu de verschillen gaan meemaken tussen de 2 bakken zodra er iets moet gebeuren dan doe ik dat ook direct.

Spendeer veel tijd aan mijn bak en hou signalen zo goed als ik kan in de gaten.

Echter zijn kleikorrels nooit benoemd in dit topic :)

Maar nogmaals grind is beter voor vissen! Duidelijk verhaal en dat neem ik dan ook zeker mee.
 
Zie het ook niet staan. mar zal goed zijn. ik weet het niet.
Had dat ook zitten lezen.
 
Zover ik weet Bertus zitten daar veel organische stoffen door en daarom moet je daar in het begin ook veel bij verversen maar zijn deze stoffen in de gebakken klei verwerkt. En anders zit ik dus fout:)

https://www.onlineaquariumspullen.nl/nl/ada-ada-amazonia-soil.html#read-more
Dit betreft idd de organische waarbij ik veel wissels heb moeten doen.

Echter is besluit geworden dat de bak een garnalenbak zal worden en ik hier een 20tal blue Diamonds in zal gaan plaatsen. Dan zullen de vissen naar de 70L bak gaan. Hier heb ik nu enkel waterpest in met de substraat en hardscape. En staat op koud voor de waterpest om het water alvast goed te voorzien van zuurstof. Zuurstofpomp hangt er nu in, en wissel elke 3 dagen 50%. Tot de waterpest kan groeien en ik kan vermenigvuldigen. Wel met waterstarter en plantenvoeding.

Binnenkort gaat er een filter komen en bio co2 voor beide bakken.
 

Terug
Bovenaan