nannostomus beckfordi enorm dik, lijkt wel opgeblazen


mastertaga

Well-known member
Lid geworden
7 september 2012
Berichten
426
Een van mijn visjes (nannostomus beckfordi) is in een paar weken tijd enorm dik en opgeblazen geworden. Eerst dacht ik dat ze eieren droeg en maakte me geen zorgen. Maar sinds een klein weekje hangt ze vooral bovenin de bak in een hoekje. En als je haar daar stoort dan zwemt ze ogenschijnlijk zonder problemen weg en gaat ze ergens schuilen.

Ze begint nu ook zo groot en dik te worden dat ik me afvraag of dit normaal is.

Is er iemand met beckfordi die jonge vissen heeft gehad? Wordt deze soort zo enorm dik bij dragen van eieren?
 
Staan de schubben ook �uit� zoals een dennenappel?? Buikwaterzucht? Heb je een foto?
 
In mijn Aquarium krijgen de Nannostommus beckfordi volop jongen, maar de vrouwtjes worden nooit heel dik, je kan nauwelijks zien of ze eitjes dragen. Dit omdat ze niet veel eitjes in ��n keer leggen en de eieren maar heel klein. een gezonde N. beckfordi moet mooi gestroomlijnd zijn, maar ook geen ingevallen buik hebben.
Ik denk dat het buikwaterzucht is, een foto zou dit kunnen bevestigen. Helaas is dit niet te genezen en is afmaken de enige optie.
uit staande schubben is denk ik moeilijk te zien bij een N. beckfordi omdat de schubben niet heel groot zijn.
 
Nee absoluut niet, vis ziet er verder gezond uit. Kan je foto sturen, maar is verder niet heel veel op te zien.
 
Dan weet ik voldoende Markvk, dan ga ik het diertje afmaken. Want jij hebt nog nooit zo'n grote, dikke beckfordi gezien.
 
Stiekem denk ik ook buikwaterzucht.. Je zou haar nog even apart kunnen zetten en kijken hoe of wat..

Maar een fototje van het visje brengt vaak al veel duidelijkheid!
 
Dat ziet er slecht uit, helaas.
 
Ja, nee die is niet zwanger ofzo.
Eruit halen en uit d'r lijden verlossen is dan inderdaad het beste wat je kunt doen ben ik bang.
 
Done.

Het was wel buikwaterzucht. Toen ik haar er uit gevist had zag je onder een lamp duidelijk de schubben naar buiten staan. Totaal ander beeld dan van achter het raampje.
 
poe, nou die had er een hele kromme rug van die grote buik!
 
Blij dat de oorzaak nu in ieder geval bekend is dan. Nou goed opletten dat de andere vissen niet besmet zijn en tijdig ingrijpen als er weer eentje zo opgezwollen begint te worden ;)
 
Black_mollie zei:
Nou goed opletten dat de andere vissen niet besmet zijn en .....;)


Er zijn verschillende soorten "buikwaterzucht", de meeste en de meest voorkomende zijn niet besmettelijk.
 

Terug
Bovenaan