Naaldgras stof


Ik start altijd gelijk met 8 uur licht. Hier zijn alle 15 bakken tussen de middag 2 uur uit. Licht brand van 9 tot 12 en van 14.00 tot ongeveer 20.00.
 
Leuk zo, nu nog even die kabels wegwerken door een zwarte achtergrond, verven, zwart folie erachter of wat dan ook, goed bezig zo :thumbs:

Ja ik wil nog een poster erachter doen maar dat is denk ik nu onmogelijk gezien het gewicht xD even wachten tot ik het water ververs :p
 
Sorry, even inbreken, waarom een periode je licht uit overdag? Dat is toch niet natuurlijk? De zon gaat neemt toch ook geen middagpauze overdag? Lijkt me voor planten die biologisch zijn ingesteld op een dag- en nachtritme niet goed om dat op te breken op het moment dat in principe de zon op zijn hoogste punt staat en het meeste licht afgeeft.
 
Sorry, even inbreken, waarom een periode je licht uit overdag? Dat is toch niet natuurlijk? De zon gaat neemt toch ook geen middagpauze overdag? Lijkt me voor planten die biologisch zijn ingesteld op een dag- en nachtritme niet goed om dat op te breken op het moment dat in principe de zon op zijn hoogste punt staat en het meeste licht afgeeft.

Dat zal te maken hebben met de fotosynthese denk ik. Moet even uit om zuurstof vrij te geven na het opnemen van het licht. Het aquarium zal zijn eigen lichtsysteem hebben qua eco dynamic.

Tenminste denk ik xD
 
Nou, klinkt maar raar hoor, ik ga toch maar eens zoeken naar dat touwtje aan de zon, om hem 's middags uit te schakelen. Hoewel, de zon zie ik sowieso niet! :D
 
Nou, klinkt maar raar hoor, ik ga toch maar eens zoeken naar dat touwtje aan de zon, om hem 's middags uit te schakelen. Hoewel, de zon zie ik sowieso niet! :D

En als je het touwtje niet kunt vinden kun ne altijd nog naar de lfs voor een tijdschakelaar xD
 
Een bak behoeft geen pauze en in de natuur kennen ze dat ook niet. Ik doe het zodat ik met 9 uur licht het wat langer kan aanlaten en veel doen het zodat de co2 in de pauze wat kan opbouwen.
 
Terugkomend op het begin van deze topic; naaldgras verzameld ook gemakkelijk vervuiling.

Ja dat merkte ik idd. Ik heb het bosje uit elkaar gehaald en diverse plukken gezet. Beweegt wat beter nu dus iets minder vuil.
 

Terug
Bovenaan