mulitplex plaat 15 mm op onderstel en 20mm tempex


A

andriesvk

Guest
hallo

ik heb nu 15 mm watervast mulitplex gekocht voor onder mijn nieuwe bak van 185x83x80cm ,er bovenop leg ik dan 20mm dik tempex

het frame waar de bak op staat heeft 5 dwarsbalken waar de mulitplex plaat op rust met 37 cm tussenruimte.

is dit genoeg?

verder dacht ik er over om 1 cm tussenruimte tussen de verschillende delen tempex te laten om het een kans te geven om uit te zetten is dat een goed idee?
 
Dat is strak genoeg,ja.
En ruimte ertussen? zou aaneengesloten doen,anders krijg je koude bruggen,op die cm.
of tewel condens.
 
De maat wat tussenruimte betreft klinkt goed van de dwarsleggers maar belangrijk is ook de dikte en bevestiging van het materiaal wat gebruikt is natuurlijk.

Volgens mij zet tempex helemaal niet uit maar zeker niet met honderden kilo's gewicht er bovenop dus de tussenruimte is niet nodig.
 
ok mooi dan komt het goed
dan het volgende
ik gebruik lijm pvc doorvoeren van 32mm en 40 mm

de gaten worden dan dus 45mm en 55mm ,hoe groot moet de gaten in de mulitplex draagplaat zijn om het nog een beetje fatsoenlijk aan te kunnen draaien als de bak erop staat
ikzelf had gedacht aan 83 mm voor de 32 mm doorvoer en 100 mm voor de 40 mm doorvoer
is dat ok?
 
Hoe hoog zijn de ringen die je moet aandraaien? anders is het misschien niet eens nodig om de gaten heel veel groter te maken dan de diameter van de doorvoer zelf.
 
de ringen zijn

1,6 cm en 2 cm en zullen waarschijnlijk voor een groot deel ter hoogte van de tempex komen en dan wordt het moeilijk om ze aan te draaien denk ik
 
Ja dan zal het lastig zijn,heb zelf ook weinig ervaring met het kleinere pvc spul wat dit betreft.
 
ik hen nu 83mm em 100 mm gaten geboord dan heb ik genoeg ruimte om de doorvoeren goed aan te draaien,ik heb nog een vraagje
het onderstel is aluminium en komt op een parket vloer kan ik onder de voetjes van het onderstel 1,2 mm betonplex rondjes met een diamater van 50 mm
of eventueel betonplex 1,2 mm plankjes gebruiken?plankjes lijkt me eerlijk gezegd beter en sterker.
 

Terug
Bovenaan