muisbotias


C

CichlidFanMan

Guest
Hallo allemaal,

ik heb even een vraagje

ik heb een aantal muisbotias in mijn aquarium zitten en dat zijn echte rotzakken. Ik wil ze er graag uit hebben maar heb geen idee hoe ik ze er uit ga krijgen :help:

heeft iemand enig idee hoe ik deze vissen er op een verantwoorde manier uit kan krijgen/vangen/vissen :)

alvast bedankt
 
Flessenval met iets wat ze echt lekker vinden.
Leeglopen.vis eruit, vollopen.
Netje.

Denk niet dat er veel meer smaken zijn.
 
hallo Nienepien,

dank u wel voor uw snelle antwoord.

mag ik vragen hoe dit preccies werkt? ik snap het namelijk niet helemaal

alvast bedankt
 
Ze geeft je 3 verschillende opties ;)

Flessenval is makkelijk: gewoon een fles nemen met een opening waar ze door kunnen, deel met de hals eraf snijden en ondersteboven in de rest van de fles zetten -> een zelfbouwfuik dus.

Je kunt er een beetje voer in doen (en een paar steentjes als ie niet wil zinken) en in de zijkanten wat kleine gaatjes maken zodat er water en zuurstof bij kan.
Dan hoef je niet zelf te jagen- maar je hebt wel even tijd nodig om ze allemaal te vangen natuurlijk.

=

Uitvissen met een netje is makkelijker als je de bak deels leeg laat lopen- dan hebben ze minder vluchtopties.

(en dat zijn optie 2 en 3 bij elkaar om nummer 4 te maken)
 
Het zijn erg leuke vissen alleen je kan ze beter solitair houden omdat ze vaak elkaar afmaken tot er een overblijft. Mijne heb ik ruim 10 jaar gehad.

Een vissenval kun je beter niet gebruiken als je labyrintvissen of Corydoras hebt. Aangezien deze geregeld aan de oppervlakte adem moeten kunnen halen.
 
Je blijft er toch bij als je zo'n ding zet?

Maar goed punt!!
 
Ik heb meermaals gelezen dat mensen hun vissenval er een hele nacht inlieten, waarna er enkele dode Corydoras te betreuren waren.
 

Terug
Bovenaan