moscow


P

Platy 2012

Guest
ik heb sinds kort moscow guppen aangeschaft,
het zijn mooi half was guppen, ze doen het erg goed en zien er goed uit,
sinds vandaag met het aquarium schoonmaken heb ik zojuist de eerste jongen al gezien, is kijken of ze het gaan overleven,
en ben benieuwd hoe me guppen eruit komen te zien als ze helemaal zijn volgroeid.
 
Je maakt me nieuwsgierig.
Dus graag een foto!

Groet Pauolo
 
ik zal binnen kort foto's gaan maken
 
Platy 2012 zei:
ik heb sinds kort moscow guppen aangeschaft,
het zijn mooi half was guppen, ze doen het erg goed en zien er goed uit,
sinds vandaag met het aquarium schoonmaken heb ik zojuist de eerste jongen al gezien, is kijken of ze het gaan overleven,
en ben benieuwd hoe me guppen eruit komen te zien als ze helemaal zijn volgroeid.
 
Moscowguppen zijn dieren die extra aandacht vragen want ze zijn zeer zwak. De temperatuur op 25 graden en zeer schoon water. 2x per week 40% water verversen is echtniet overdreven.

Guppen zijn echte algeneters van nature dus plantaardige voeding mag niet ontbreken. En dat vind je niet in een gewone vlok. Je kan speciale Guppyvoeders kopen maar zelf voer ik de laatste tijd Cichlidevlokken voor Malawi cichliden waarvan het plantaardige gehalte hoger is dan bij de zgn Guppyvoeders.

Daarnaast is wat diepvries (dierlijke herkomst)voer 2x per week aan te raden.
 
ik geef ze verschillende soorten voer waaronder inderdaad ook plantaardig,
ik doe 1x per week water verversen en dat is 20/25 procent,
dit pas ik ook toe bij mijn andere aquarium's
heb nu 4 jongen van ze zwemmen, er zwemmen weer een aantal dikke dames rond,
kijken hoeveel ik er hier van over hou.
 
Platy 2012 zei:
ik geef ze verschillende soorten voer waaronder inderdaad ook plantaardig,
ik doe 1x per week water verversen en dat is 20/25 procent,
dit pas ik ook toe bij mijn andere aquarium's
heb nu 4 jongen van ze zwemmen, er zwemmen weer een aantal dikke dames rond,
kijken hoeveel ik er hier van over hou.
Dan doe je deze Guppen dus te kort. Dit zijn niet zomaar Guppen maar zeer moeilijke kostgangers (absoluut ook gene beginners vissen). Als het water niet zeer schoon is kan je het wel schudden. Dus 2x per week verversen is echt niet overdreven.

Plantaardige voeding is zeer belangerijk voor deze vissen 70% van het weekmenu zou ik plantaardig houden.
 

Terug
Bovenaan