Mooie alg


V

VissenIlona

Guest
Hallo,
Op m'n zelfgemaakte halve kokosnoot zit sinds kort een groene alg/aanslag .Echt heldergroen, niet harig, gewoon op de bovenkant. alsof het geverfd is, zo ziet het er uit. Ik vind het echt ontzettend mooi en het groeit nauwelijks. Het ziet er echt heel natuurlijk uit, echt de kleur van een mosbol.

Nu zou ik deze graag in beperkte mate laten zitten, maar kan dat veel kwaad, denken jullie? Pas heb ik het een keer weggehaald, maar dan komt het wel weer terug (alleen op de kokosnoot, nergens anders). Maar het gaat er heel makkelijk af en het groeit dus ook heel langzaam.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
 
dat is mosbolalg.
de mosbol geeft zaadjes af en dat groeit weer tot een nieuwe.
in jou geval op de kokosnoot
 
Ik weet niet of dit geldt voor iedere soort alg..
Maar alg kan inderdaad best mooi zijn.. als het verder geen problematische hoeveelheden zijn en het beperkt blijft tot een bepaalde plek dan zie ik het probleem niet van het laten zitten..
Ik heb ook enige (baard)alg in mijn aquarium.. en laat dat lekker zitten, al is het maar voor mijn Japonica garnaaltjes om van te snoepen.
 
Dat is waarschijnlijk de dustalg. Omdat de planten de kans niet geven aan de algen krijg je het op de dode dingen.
Zit ook wel op ramen en stenen af en toe. Kan verder weinig kwaad denk ik.
Ik denk dat je het er vrij eenvoudig af krijgt, net als op de ramen.
 
Het is er inderdaad vrij eenvoudig af te krijgen en een keer in de zoveel tijd haal ik het er nu wel af. Gewoon even met een stukje filterwatten erover heen en dan is het ook weg. Een paar weken later zit er dan weer een klein laagje op, wat wel weer mooi is :) Op die manier laat ik het lekker zzitten en inderdaad, mijn japonicagarnalen zitten er vaak ook lekker wat van te eten.
 
Ja, Ivo! Zo ziet de alg er ook uit, alleen op m'n kokosnoot! Vind het echt heel mooi als het zo is :) heel natuurlijk en heel mooi groen.
 

Terug
Bovenaan