Mogen tropische vissen de eitjes van wandelende takken eten en lusten ze dit?


don1262

Well-known member
Lid geworden
16 september 2022
Berichten
2,677
Hoi, ik ben nieuw op dit forum en ik ga in de toekomst waarschijnlijk eitjes krijgen van mn wandelende takken, vind het erg zonde dat ik ze niet kan houden als het er te veel worden en vind het onetisch om deze eitjes dood te maken gewoon omdat ze mij in de weg zouden staan en ik er niet voor kan zorgen. Het zou me een beter gevoel geven als mijn vissen er misschien voeding uit kunnen halen. Ik vraag me alleen af of dit niet giftig is voor vissen, of dat ze het überhaupt lusten. Ik kan me voorstellen dat het vol met eiwitten kan zitten. Anders zouden misschien garnalen het lusten?
 
Ik zou het gewoon proberen.

De eitjes uit een mierennest (waar je dus geen gif op hebt gestrooid) vinden vissen ook heel lekker.
 
Ik wacht nog even op meer reacties en ga nog verder op onderzoek uit voor ik zo iets probeer. Ik wil wel zeker zijn dat het mn vissen goed doet en ik kan me voorstellen dat een ei van wandelende takken iets anders werkt dan een mieren ei. Maar bedankt voor het delen van de info ik zal het mee nemen in mn besluit 😁
 
Ik zou ook zeggen probeer het een keer.
 
Voor zover ik weet zijn wandelende takken niet giftig (ze halen hun bescherming uit camouflage) en dan zijn hun eitjes ook niet giftig. Ik zou het dus durven proberen.
Langzaam opbouwen: eerst maar een paar geven, kijken wat ze er mee doen en als dat goed gaat, de volgende keer wat meer.
 
Voor zover ik weet zijn wandelende takken niet giftig (ze halen hun bescherming uit camouflage) en dan zijn hun eitjes ook niet giftig. Ik zou het dus durven proberen.
Langzaam opbouwen: eerst maar een paar geven, kijken wat ze er mee doen en als dat goed gaat, de volgende keer wat meer.

Je hebt gelijk denk ik, ik zal het eens onderzoeken. Heb nu nog lang geen eitjes maar als ik er aan denk zal ik in iedergeval mn bevindingen delen!
 
De eitjes van wandelende takken zijn erg hard, net als die van bijvoorbeeld artemia, ik vermoed dat de meeste vissen deze niet zullen eten.
 
De eitjes van wandelende takken zijn erg hard, net als die van bijvoorbeeld artemia, ik vermoed dat de meeste vissen deze niet zullen eten.
Misschien moet je ze dan laten uitkomen en de jonge takjes voeren. (Worden je vissen toch nog planteneters :oops:)
 
Ik denk inderdaad dat de eitjes te hard zijn dat klinkt erg logisch. Ik dacht ook eerder aan om de uitgekomen eitjes (nimfen van wandelende tak) te voeren ik probeer het gewoon eens uit :)
 

Terug
Bovenaan