mogen cichliden wel tubifex eten??


D

Delfzijl

Guest
Ik heb malawi en amerikaanse cichliden en ik weet dat ze geen rode muggenlarven mogen hebben, maar nu las ik net ergens op google dat ze ook geen tubifex mogen hebben.... klopt dit?? ik geef ze dit elke dag! ze zijn er gek op..... maar ja wil niet dat ze ziek ervan worden of doodgaan, iemand ervaringe hiermee met tubifex en cichliden???
 
Ik voer het nooit... Of je het je Cichliden kunt geven is een beetje afhankelijk van de soort. Er zijn namelijk een hoop soorten die een groen dieet nodig hebben.

Interessant artikeltje over de voedingswaardes,
http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/vi ... ingswaarde

In hoeverre het artikel klopt durf ik niet te zeggen :)
 
Als je je zorgen maakt om de rode muggenlarf waarom start je dan geen bak op met vuurgarnalen ?

Ik ken iemand die heeft ze erbij want ze kweken als ..... en hij voert ze ermee bij
 
Zijn ook Malawi,die groenetrs zijn,he.
Ik geef ze ook komkommer, en grote mosselen.
 
Welke malawi cichliden? Dat is nogal belangrijk. De mbuna zijn groen eters, die gaan dood als ze teveel niet-groenvoer krijgen ('Malawi bloat') en zeker dat zachte en/of vette spul is niet goed voor ze omdat ze ene heel lang darmstelses hebben gericht op groenvoer. Die voer je dus alleen groenvoer met wat hard spul ertussen (kreeft-achtigen).
Utaka daarentegen kun je wel af en toe tubifex voeren maar zou dat niet vaker doen dan 1x/week max.
 
bedankt allemaal voor de tips, ik heb er idd ook mbuna's in zitten...... dus dat wordt geen tubifex meer geven!
 
ik heb t niet zo op levend voer hahah klinkt misschien raar........
 

Terug
Bovenaan