Mogelijk aquarium


S

SeppeK

Guest
Hallo mensen,

Ik heb altijd al een passie gehad voor de 3 bands clownsvis, ofwel de 'nemo'

Nu was mijn vraag, Als ik een koppeltje clowns zou nemen.
Wat is dan de minimale grootte van aquarium dat ik zou moeten hebben?
Het gaat echt enkel over een koppeltje clowns, niets meer.
Want ik vind veel verschillende info en meningen over wat wel kan en niet kan.

Ps. ik heb al een 50L zoetwater aquarium.

Alvast bedankt voor de info.
 
jep 3 bands clownvis,anemoonvis,nemo noem hem hoe je wilt :p
 
In de tijd dat de film finding Nemo een hit was, kon je in Amerika zelfs deze vissen kopen in speelgoedwinkels. Klein bakje, zout in een zakje, een nepkoraal erbij en klaar is Kees. Dat de meeste vissen vrij snel stierven lijkt me duidelijk.

Op slot was er door de massale verkoop geen nakweek meer beschikbaar waardoor er massaal wildvang ging plaatsvinden. Sommige riffen zouden helemaal clownvis loos gevist zijn om aan de vraag te voldoen. Het behoeft dan ook geen betoog dat dit absoluut geen goed deed aan de natuur, en de schade enorm is.

Hoe een onschuldige film een wrange nasleep heeft.
 
Dus, Seppe. Bezint eer je er aan begint.

Zijn best wel andere visjes voor in de plaats.
Inplaats van hebbe dingetjes.
 
How how begrijp me niet verkeerd eah mensen, ik ben geen kind dat gewoon een paar vissen wil. Ik wil graag toekomst gezien een mooi en verantwoord zeeaquarium hebben met 2 clownvisjes.
En wou daarom jullie raad weten over de grootte van de bak. Ik ben al geholpen geweest op dit forum dus ik ben er zeker van dat dat nog eens kan.
 
Ok dankjewel voor de info! :)
 
Belgisch Zeewater Forum � Toon forum - Koralen - Belgisch Zeewater ...



belgischzeewaterforum.eu � Zeewater-Database



Ontwikkeld door Het Belgisch Zeewaterforum� onafhankelijk forum ter bevordering van de zeewateraquaristiek �. Teksten van dit forum mogen niet gekopieerd ...

Is dit dezelfde? Botia?
 
Ik denk een andere Bertus
 
Oke, om de vraag te beantwoorden: Ik vind 50-55 liter wel het minimum voor een koppel Amphiprion ocellaris. De amphiprion percula wordt groter.
 
Dankje voor de info! het is toch nog niet voor nu hoor eerst nog wat sparen :)
 

Terug
Bovenaan