Moeite met echinodorus


S

Sander Wieringa

Guest
Dit is mijn aquarium.

Aquarium.jpeg

Mijn echinodorus, in bijgeleverde foto, komt iets tekort maar ik weet niet wat. Ik hoop dat ik hierbij geholpen kan worden.

Echinodorus (2).jpeg

Ik heb lateriet in de bodem.
Ik ververs water 2 tot 3 keer per week 30%.
Ik voeg dagelijks vloeibare voeding, in bijgeleverde foto, toe.
Ik voeg GEEN CO2 toe, al ben ik dat wel aan het overwegen
-Carbonaathardheid: 5 dKH
-NH4/NH3: 0 mg/L
-NO3: 25mg/L

Voeding.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De belangrijkste vraag in dit geval is: heb je voeding bij de wortels, en hoe lang staat de plant al in je bak?

Vanwaar ververs je zo vaak water?
 
Ik heb nu net mijn post bewerkt, ik heb lateriet in de bodem.
De plant heb ik al 4 maanden in mijn bak staan. Origineel was deze ook veel groter, maar de bladeren gaan allemaal kapot waardoor ik ze snoei.
Het vele verversen zou helpen met voedingstoffen aanbrengen die anders niet toe te voegen zouden zijn. Dit heb ik van aquascaper George Farmer op youtube.
Ook doe ik dat omdat ik de neiging heb zwarte alg op de bladeren te krijgen.
Speciaal voor de echinodorus heb ik ook nog een bolletje van dit er bij in de bodem gestopt.
WhatsApp Image 2019-01-09 at 20.31.21.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aangezien de lateriet in de bodem zou ik dan niet weten wat het probleem is, de andere plantjes gaan wel goed zo te zien, weet je ook het fosfaat gehalte?
Welke Echinodorus is het?

En dat vele water verversen lijkt me overbodig, onder normale omstandigheden is 30% wekelijks voldoende om de mineralen aan te vullen.
 
Die fles in carbo en geen plantenvoeding. Voeg je ook sporenelementen toe nog dan?
 
Zou zomaar Echinodorus Bleheri kunnen zijn. Weet ik niet zeker.
 
Sporenelementen bedoel je daar mee micro voedingsstoffen zoals Stikstof, Fosfor, Kalium en Magnesium?
Deze voeg ik niet toe.
 
Ik bedoel daarmee bv de Profito of de csm+b.
 

Terug
Bovenaan