Mistig water, niet weg te krijgen


biljoenblik zei:
m
Bertus zei:
JBL ? wat is dat? :D

Die maken toch luidsprekers? :sorry:

Ja, een ook filters, met geluid.

Dus,koptelefoon,of oordopjes in.

Eheim is ook niet perfect,hoor.

Maar weet wel iets aLA minuut op te lossen.

Pomp lekt, snel omruilen, met andere, en de lekke 80 cm hoger plaatsen, is de druk van koprubber af.

Draait nu gewoon weer mee.
 
@ Marcel : Das een goeie tip! Nog niet bij nagedacht, dankjewel :thumbs:
 
Zo, de JBL Cristalprofi Greenline e1501 is binnen! Ik heb hem vanmiddag aangesloten, vond het wel moeilijk om aan te sluiten maar lukte uiteindelijk wel.

De pomp doet het goed, stroomt hard, weinig tot geen geluid (stiller dan ik dacht zelfs) en alle planten bewegen mooi mee met de stroming, super!

Nu maar afwachten totdat het water weer een beetje helderder wordt, daarna de blauwe sponzen in de standaard filter doen (na 3 weken ofzo).

726364_0_82_1712_1.jpg


261679_0_82_1712_2.jpg


481589_0_82_1712_3.jpg


441821_0_82_1712_4.jpg
 
@ Bertus : Was een tip van @biljoenblik.. Is voor de weinige filter bacteri�n die nu nog in het standaard filter zitten.
 
O, past die er dan niet bij, in zo,n bak?

stop ik zelf op de siporax.bij.

Is voor de weinige filter bacteri�n die nu nog in het standaard filter zitten.!!

Aha, het oude filter, snap het.
 
@ Bertus : Ja, het oude filter blijft nu nog zo. Na een tijdje de blauwe sponzen erin ipv die waardeloze boxjes :p

De siporax zit in het nieuwe filter, onderin bij die andere ''balletjes'' (zoals je kunt zien op de foto).
 
Mooi dat je de pomp hebt aangesloten. Let er op dat de oude en de nieuwe pomp dezelfde richting op blazen. Zo versterken ze elkaars stroming.

De siporax mag ook uit het netje hoor.
 
@ Marcel : Ja, ze blazen allebei dezelfde richting op. Heb juist de siporax in het netje gelaten omdat dit op de verpakking stond en is denk ook wel handiger aangezien ze anders in de war komen met die balletjes. Ook makkelijker met uitspoelen zo.
 

Terug
Bovenaan