Misschien starten met garnalen


I

Ineke

Guest
Ik heb een Vision 180 overgenomen. 180 liter.
Nu had ik al twee aquaria en het lijkt me leuk, om iets anders met die Vision te doen.
Er zit een origineel binnenfilter in, filterzand, corydoras, oto's, twee of drie ancistrussen en zebra barbelen. De beplanting bestaat uit anubiassen, Java varens, Java mos, Vallisneria en eendenkroos (wil niet echt lekker of de vissen vinden het TE lekker) en kienhout. Ook puntslakken. Er zitten twee led-lampen boven.
Water is behoorlijk hard.

Nu zitten er nog twee jonge argussen in. Twee hebben zich waarschijnlijk doodgezommen tegen de ruiten, tijdens onderhoud. Ze zijn nergens te vinden en ik mis ze al een week. Deze gaan er op den duur wel uit.
In de tussentijd kan ik me mooi oriënteren.

Is dit geschikt voor, bijvoorbeeld, garnalen? Andere niet te moeilijke leuke ideeën? Ik wil hem wel als aquarium houden.
Is het binnenfilter geen probleem?

Omdat het voor garnalen een flinke bak is, welke vissen kan ik daar dan het beste bij houden?
Of gewoon niet aan beginnen? Mag ook hoor. Ik kan wat kritiek hebben :)

Ik heb wel her en der informatie gelezen, maar echt antwoord op mijn specifieke inrichting en bak grootte kan ik niet vinden.
 
Ze kunnen wel in je binnenfilter komen en de doorgang zou je kunnen afdichten met iets van spons of gaas. Wat bij een vis in de bek past is vaak een prooi dus hou daar rekening bij garnalen en als je ze neemt zorg voor veel verstopplekken.

Al denk ik wel dat de Argus je garnalen niet met rust zou laten dus dat is een mindere combi denk ik. Misschien is het leuk om wat garnalen in een nano te houden.
 
John, de doorgang van het binnenfilter naar motor, bedoel je?

Ik ga mijn aquarium pas aanpassen, als de argussen weg zijn. Ze proberen de corydorassen zelfs, maar hun pantser is te dik.

Nóg een bak(je) gaat niet. Vol is vol :)
En ik ben al blij dat ik zonnepanelen heb.
 
Ik bedoel gewoon de doorgang de filter in waardoor ze in de filter kunnen komen. Sommige leden halen er bij het onderhoud erg veel uit soms.
 

Terug
Bovenaan