Misschien een stomme vraag - kleur

R

Romee Moehring

Guest
hallo allemaal!

Ik heb zoals sommigen van jullie misschien weten sinds een tijdje een garnalen bakje. Nu heb ik sinds vandaag 30 garnaaltjes van iemand erbij gedaan. Toen ik ze kreeg, in een bakje, waren de meeste redelijk doorzichtig (meer dan mijn eerste groep)

Eenmaal thuis aangekomen heb ik de groep overgewend naar mijn bak en ben ik weer van huis gegaan.

Nu kom ik net thuis, en tot mijn grote verbazing lopen er alleen maar rode garnalen rond.

Ik heb een aquael led lamp boven mijn bak (zo'n 5 uur per dag aan). Kan het zijn dat in die 2 uur de garnalen al zoveel van kleur zijn veranderd??

Of is dit optisch bedrog door de lamp? :help:

Ik kan nu namelijk geen doorzichtige meer vinden :br:

Ik vind het natuurlijk helemaal niet erg! Maar ik vroeg me af of mijn lamp daar zoveel invloed op heeft. Of is het misschien iets anders?

(Alle garnaaltjes zijn lekker aan het scharrelen en eten, het is dus wel een hele goede groep tot nu toe)


Ps.
Nog een klein vraagje,
Ik heb een catapa blad in de bak liggen, maar het lijkt wel alsof de garnalen daar niet van eten? Eten ze het blad zelf of alleen bacterien daarop? Of vinden ze gewoon te veel lekkers in de rest van de bak?:D
 
Mooi he hoe mooi ze weer op kleur komen na de stress van vervoer en overwennen :D

Is het catapa blad al een beetje zachter?
Als ze nog hard zijn vinden garnalen het niet zo interessant maar zodra het blad zacht is..... Boem allemaal er op:D
 
Mooi he hoe mooi ze weer op kleur komen na de stress van vervoer en overwennen :D

Is het catapa blad al een beetje zachter?
Als ze nog hard zijn vinden garnalen het niet zo interessant maar zodra het blad zacht is..... Boem allemaal er op:D

Oh dus ze kunnen het zelf als het ware 'regelen' die kleur? Wat leuk, dat wist ik helemaal niet!! :book:

Hij ligt er in twee dagen voor ik de eerste groep kreeg! Dat is nu toch al een paar weken terug, dus ik denk het wel:S:D
 
Geef je garnaaltjes eens een 1 cm dikke schijf komkommer gewoon met schil. ( steek er een lepeltje doorheen als anker) Vinden ze echt heel erg lekker. 48 uur laten liggen dan verwijderen. De 48 uur niets anders voeren!
 
Geef je garnaaltjes eens een 1 cm dikke schijf komkommer gewoon met schil. ( steek er een lepeltje doorheen als anker) Vinden ze echt heel erg lekker. 48 uur laten liggen dan verwijderen. De 48 uur niets anders voeren!

Is dat goed voor ze komkommer? Dan ga k dat maar eens proberen. Beetje afwisseling kan nooit kwaad lijkt me ;)
 
Ik had soms dat na dik 24 uur het ging verslijmen en het dan er maar snel uithaalde. Dat dus wel in de gaten houden.
Catappa moet eerst zacht worden en daarom geef ik Moerbeiblad. De lamp kan invloed hebben op de kleur maar in het begin zie je vaak dat ze wat minder kleuren en na gewenning komt die kleur terug.

Slablad bevalt ook prima of een gekookt boontje bijvoorbeeld.
 
Ik had soms dat na dik 24 uur het ging verslijmen en het dan er maar snel uithaalde. Dat dus wel in de gaten houden.
Catappa moet eerst zacht worden en daarom geef ik Moerbeiblad. De lamp kan invloed hebben op de kleur maar in het begin zie je vaak dat ze wat minder kleuren en na gewenning komt die kleur terug.

Slablad bevalt ook prima of een gekookt boontje bijvoorbeeld.

Oh top, ga ik dat eens proberen!

En moerbeiblad ook maar eens halen, kijken of ze dat wat lekkerder vinden
 
Trouwens een gekookt en kapotgedrukt erwtje is ook niet te versmaden!
 
Trouwens een gekookt en kapotgedrukt erwtje is ook niet te versmaden!
Daar zijn ze bij mij ook gek op. Ik druk hem alleen nooit plat maar snij hem doormidden. Dit ivm restafval van het erwtje wat misschien door de hele bak gaat zwerven.
 
Haha, ik geef ook weleens een spinazieblad maar echt geen a la crème hoor;)
Uiteraard niet, maar ik kan me voorstellen dat een minder ervaren lid het zomaar uit zijn eigen pannetje zou kunnen halen waar dus teveel zout opzit voor de garnalen.
 
Ik probeer mijn CR aan de rode paprika te krijgen, zou goed zijn voor de kleur zeggen ze, maar echt enthousiast zijn ze niet. De Blue dreams eten er wel wat van maar ook niet echt dat je zegt dat vinden ze lekker. Erwten doen het wel goed van de week ook maar eens komkommer proberen.
 
Uiteraard niet, maar ik kan me voorstellen dat een minder ervaren lid het zomaar uit zijn eigen pannetje zou kunnen halen waar dus teveel zout opzit voor de garnalen.

Ja daar heb je wel een punt Ton. Ipv paprika kun je overigens ook voeding kopen dat juist de kleurdekking zou moeten verbeteren.
 
Er is idd garnalen voer te koop, dat claimt dat het de kleuren intensiever zou maken. weet niet of dat zo is, heb het nooit geprobeerd.
 
Koken jullie de bladeren, erwten, komkommer stukjes ? Of afwassen en de bak in?
 
Rode paprika en komkommer gaan na goed afspoelen zo de bak in bij mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Bladeren niet koken of spoelen anders gaat een belangrijk deel van de werkzame stof verloren. Erwten moeten wel gekookt zijn tenzij uit blik of pot. Paprika doe ik even kort met wat water in de magnetron (30 sec) zodat hij wat zachter wordt
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Terug
Bovenaan