Mini haai?


T

Thibaud

Guest
Ik ben op zoek naar een soort mini haai (vis die veel wegheeft van haaien) . Een die ook redelijk mini blijft en in een aquarium van ong 1meter kan. Ook moet de vis niet al te duur zijn. Ik zag op insternet dat mensen meervallen als haai verkochten, maar deze worden dan wel heel groot. Heeft iemand enig idee of er een vis is die aan mijn eisen voldoet?
Alvast bedankt!
 
Sommige Labeo/Epalzeorhynchos/Crossocheilus.
Maar dit is best kantjeboord in een meterbak
 
Epalzeorhynchos bicolor zou mischien net kunnen? Denk niet dat je dan nog veel andere vissen kan nemen, deze vis kan erg agressief reageren.
 
Pangasius en Aurius moet je zeker niet, ze worden verkocht als mini haai maar worden groot!

Wat dacht je van een Pimelodus Pictus?
Deze word word ong 12cm, maar niet bij hele kleine vissen houden. Ze worden namelijk opgegeten.
 
Deze word word ong 12cm, maar niet bij hele kleine vissen houden. Ze worden namelijk opgegeten.
Dat zijn groepsvissen die je echt met minimaal 5 moeten houden.

Epalzeorhynchos frenatus is dan een betere keuze. http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/item/epalzeorhynchos-frenatum-labeo-frenatus-2

De agressie wat in dit artikel staat heb ik bij dit soort nooit waargenomen. Bij de bicolor wel maar dan is nog is de meerderheid niet agressief. En ik heb er velen lange tijd gehouden.
 

Terug
Bovenaan