Mini algeneter voor 10L bakje?


R

ReneMandy

Guest
Hallo mensen,

Na wat te hebben rondgeneusd heb ik nog eigenlijk geen antwoord op mijn vraag gevonden.
Weet iemand een geschikte algeneter voor een 10L bakje?
Ik had al gevonden dat een slak hier perfect in zou passen maar ik ben eigenlijk opzoek naar een vis.
Kan iemand mij hier mee helpen?
Alvast bedankt,

Rene
 
Nee, er is geen algeneter die in 10 liter past. Eigenlijk is er helemaal geen vis die in 10 liter goed kan leven. Zelfs voor garnalen wordt vaak meer geadviseerd, ivm de instabiliteit van de waardes...
 
Okeej dan zal het toch een slak moeten worden dan.
Er zitten nou een paar rasbora galaxy in en nog een kleinere rasbora soort maar daar weet ik zo de benaming ff niet van.
Het water vervang ik met water uit een ander (gezond) aquarium dat een dag erin zit na de verversing en tot nu toe doen alle visjes en plantjes het prima
 
Beetje lullig om te zeggen misschien maar ik vind het echt sneu voor je visjes, kunnen ze niet in die andere bak? Die rasbora galaxy zijn echt drukke beestjes en goede zwemmers, die horen echt niet in zo'n bakje, zoals hierboven ook al staat geeneen vis:rolleyes:
 
Zo n bakje is inderdaad niet geschikt voor vissen. Ik gebruik hem als reserve bakje bij de garnalen maar normaliter zitten daar geen bewoners in. Sommige mensen hebben er 1 Betta in maar ook dat vind ik heel erg krap.
 
Misschien dan toch maar leeghalen dan of een grotere aquarium halen voor de visjes.
Toen ik dit kocht kon dat allemaal prima volgens de verkoper maar als ik dat zo hoor dan kan dat dus helemaal niet...
 
Je zal vaak tegenkomen dat een verkoper je een verhaal verteld wat helaas niet klopt, zo wilde mijn verkoper in mijn allereerste aquarium maanvissen meegeven. (bizar) Het is dat ik later die dag na de aanschaf van mijn nano me erin verdiepte en toch maar niet de maanvissen heb gekocht, want dat kan absoluut niet. Sindsdien zoek ik alles zoveel mogelijk op op internet.
 
Galaxy's worden heel schuw in die kleine bakjes 60cm is wel het minste voor ze.

Het enige wat in zo'n bakje kan is een bosje tulpen. ;)
 
Galaxy's worden heel schuw in die kleine bakjes 60cm is wel het minste voor ze.

Het enige wat in zo'n bakje kan is een bosje tulpen. ;)

Dan vallen de stelen wel snel uitelkaar en dat staat ook niet mooi:D;).
Ik zou er anders een paar garnalen indoen. Nog beter is een leuke 60cm waar je veel meer mee kan en in verhouding zijn die bakken niks duurder.
 
Dan vallen de stelen wel snel uitelkaar en dat staat ook niet mooi:D;).
Ik zou er anders een paar garnalen indoen. Nog beter is een leuke 60cm waar je veel meer mee kan en in verhouding zijn die bakken niks duurder.
Meerdere bossen in één bak kan ook. ;)
 
Update voor de geintereseerden:
De visjes zijn overgeplaatst naar mijn ander aquarium.
Vanavond ga ik er een schooltje vuurgarnalen indoen:engel:
 
Da's een mooi bericht! Zie je verschil aan je visjes?
 
Verschil als dag en nacht.
Eerst hielden ze zich inderdaad een beetje schuil tussen de plantjes en bleven ze dicht bij de grond.
Toen ik ze net om had gezet waren ze natuurlijk een beetje schuw en beetje verlegen naar de andere bewoners maar nou maken ze kilometers boven en midden in de bak haha:D.
 
Heel leuk!! Ik had ooit hetzelfde toen mijn galaxies van 35 naar 85 liter gingen. Ik was ook verkeerd voorgelicht in de winkel. Gaaf om te zien die blije vissen en ze worden waarschijnlijk ook een slag mooier qua kleur. Veel plezier er mee!
 
Yes de kleur is ook veel mooier geworden. Misschien dat ik er nog een paar ga bijhalen haha
 
Gaaf! Die van mij zijn ook feller geworden qua kleur. Ik zou er zeker een paar bij kopen, met een stuk of tien zijn ze echt wel blij en leuk qua gedrag!
 

Terug
Bovenaan