Mijn Visbestand


M

maarten0909

Guest
Ik was benieuwd wat jullie van mijn visbestand vinden.

Ik heb een Juwel Rekord 600, een bak van 63 liter.

In mijn aquarium zitten:
- 10 neon tetra's (Ik weet dat mijn aquarium eigenlijk iets te klein is voor deze vissen, maar hier kwam ik achter nadat ik ze gekocht had. In de winkel vertelde ze mij dat het kon. Toch gaat het goed met de neon tetra's).
- 8 roodkopzalmen
- 1 beta splendens mannetje
- 6 dwergalgeneters otocinclus

Wat vinden jullie hiervan? Is het goed? Kan er nog wat bij, of is het zo genoeg voor mijn 63 liter bakje?
 
Ik denk dat je bakje behoorlijk vol zit zo. Neon tetras kunnen volgens mij trouwens wel gewoon in een 60 cm hoor. Denk je in de war bent met kardinalen?
 
Je roodkopzalmpjes zitten in iedergeval te klein, over de rest kan ik niks zeggen.
 
@Prisci, hier op het forum werd gezegd dat het net te klein was voor de banenzwemmende neon tetra's.

Volgens mij is het voor roodkopzalmpjes ook precies groot genoeg.
 
mijn roodkopzalmpjes zitten in 1.5 meter, zwemmen de hele dag heen en weer. hebben zeker wel de ruimte nodig.
 
Toen ik mijn neons aanschafte was 60cm volgens de bronnen die ik heb geraadpleegd Ok. Misschien is dat bijgesteld inmiddels idk. Mijn neons zijn trouwens geen grote zwemmers, maar misschien zouden ze actiever zijn als ze.groter zaten..? Overigens is meer ruimte natuurlijk altijd beter voor de visjes.
 
maarten0909 zei:
@Prisci, hier op het forum werd gezegd dat het net te klein was voor de banenzwemmende neon tetra's.

Volgens mij is het voor roodkopzalmpjes ook precies groot genoeg.
Neontetra's zitten graag wat groter 80cm is wel het minimale.

Roodkoppen voor het mooie minimaal 150cm (liever nog groter dus)het zijn enorme baantjes trekkers.

Heb je voor je Betta drijfplanten?

De Otocinclus is wildvang en onderweg sterven vele exemplaren. Voor jou 6 zijn er onderweg 12 tot 18 dieren gestorven. Ik hoop dat je ze bij voert met algentabletjes? En dan bedoel ik ook echt algentabletten, in veel tabletten zit ook veel of alleen maar dierlijk voedsel en die zijn niet geschikt.

Zo worden ze gevangen. http://www.youtube.com/watch?v=ilnitMs1LRk
 
Voorlopig heb ik nog genoeg algen in mijn aquarium. Zodra dat niet meer veel aanwezig is, ga ik kijken voor algen tabletten.
@Botia, Is de Sera plankton tabs een goede optie?
 
Ik zou eerder gaan voor de Sera Spirulina Tabs.

De meeste Otocinclussen eten niet elke alg en zeker je bak niet algenvrij. Ze goed voederen met tabletten is daarom een must.
 

Terug
Bovenaan