Mijn terrarium collectie


Eigenlijk jammer hoor. Prachtige diertjes, met name de mannen, en (voor een hagedis) toch redelijk actief en niet te groot. Heb jij enig id waarom je ze niet zo vaak meer ziet ?
 
Eigenlijk jammer hoor. Prachtige diertjes, met name de mannen, en (voor een hagedis) toch redelijk actief en niet te groot. Heb jij enig id waarom je ze niet zo vaak meer ziet ?
Omdat het voornamelijk allemaal wildvang is die meestal uit Tanzania geëxporteerd werd en sinds enkele jaren zijn de regels in Tanzania verstrengd waardoor amper nog dieren uit Tanzania worden geëxporteerd.
Andere reden is wellicht dat de dieren na het export vaak niet meer zo gezond zijn zelden op kleur zijn in de winkels of op beurzen waardoor het gewoon doffe niet opvallende hagedis is, beetje zelfde reden waarom veel mensen naast de bleke en dof gekleurde regenboogvissen lopen in winkels terwijl in een mooi aquarium ze prachtige kleuren hebben. :)
 
Dan heb ik destijds wel getroffen met de mijne blijkbaar.
 
En hier zijn dan de foto's van het formicarium van de mieren.
De reden dat deze foto's wat later zijn is omdat dit het awesome verjaardag's cadeau was dat ik van mijn vriendin heb gekregen! :D
Nu het formicarium bestaat uit een antbox die bestaat uit een arena en een gipsnest. Ook is er nog een apart voedingsbakje aangesloten + het proefbuisje waar de kolonie oorspronkelijk in zat is er ook nog op aangesloten.
De reden hiervan is dat het nog een redelijk kleine kolonie is en pas wanneer de kolonie redelijk gegroeid is gaan ze verhuizen naar het nest. Dit kan dus nog enkele maanden duren.
Maar de eerste mieren gaan wel al op verkenning in de arena en zelfs tot in het voedingsbakje.
DSC02161.JPG

DSC02162 (2).JPG

DSC02167 (2).JPG
 
Vandaag is de Ghost mantis (Phyllocrania paradoxa) verveld naar het volwassen stadium. :)
20170215_153957.jpg

20170215_153835.jpg


En de eerste mier is op verkenning geweest in het nest van hun nieuwe formicarium, we hebben nog een heel eind te gaan, maar we zijn weer een stap dichter met de verhuis van proefbuisje naar het nest.
Ook wagen steeds meer mieren zich in hun nieuwe wereld, zitten altijd 2 - 3 mieren in het voedingsbakje (waar alle zaden die er ingelegd waren ookal naar het proefbuisje zijn gebracht.
En er zitten verschillende mieren regenmatig in de arena.
20170215_154109.jpg
 
Je hebt echt hele mooie dieren. Ik wou dat ik de ruimte had om zoiets te mogen en kunnen neerzetten. Nog even een tip:

Je kan het nest beter nog afsluiten tot ze meer dan 200 werksters hebben anders je de kans dat je kolonie te vroeg verhuisd en heb je een hele grote kans op mijt of schimmel.

Groetjes Rogier.
 
The Ghost Mantis is echt heel tof! :smitten:
ik heb helaas niet zoveel met mieren daarentegen haha
 
Hoe gaat het eigenlijk met je triops? ZIjn die nog groot geworden of heb ik hier overheen gelezen? (leven zullen ze wsl zoiezo niet meer:p)
 
Mooie collectie dieren man, heb zelf jaren slangen gehouden en gekweekt in 70 en 80 er jaren vd vorige eeuw.
mooie hobby en zeer interessante dieren,tegenwoordig alleen vogels(tropen)en vissen uiteraard.:D

grt hans
 
Naast mijn 11 aquaria is mijn grootste hobby eigenlijk het terrarium houden :)
Naast mijn hobby is dit ook eigenlijk mijn beroep want ik ben terrariumverantwoordelijke in een Tom & Co zaak, ook ga ik regelmatig naar scholen met dieren om educatieve shows te geven en kinderen wat bij te brengen over de dierenwereld.
Momenteel heb ik rond de 20 terraria, en mijn huidige collectie bestaat uit:
Reptielen:
2 baardagames (Pogona vitticeps)
1 luipaardgekko (Eublepharis macularius)
2 wimpergekko's (Correlophus ciliatus)
1 gordelstaarthagedis (Cordylus tropidosternum)
1 Jemenkameleon (Chamaeleo calyptratus)
3 azuurblauwe daggekko's (Lygodactylus williamsi)
1 korenslang (Pantherophis guttatus)

Amfibie�n:
3 Koreaanse vuurbuikpadden (Bombina orientalis)
1 Axolotl (Ambystoma mexicanum)
1 Chinese vuurbuiksalamander (Cynops orientalis)

Insecten:
Filipijnse wandelende takken psg 195 (Sungaya inexpectata)
rozenkevers (Pachnoda marginata peregrina)
bidsprinkhaan (Hierodula grandis)
sissende kakkerlakken (Gromphadorhina portentosa)
roofwantsen (Platymeris bigutattus
eitjes van psg 18 en psg 331

Spinachtigen:
1 roodklauwschorpioen (Pandinus cavimanus)
1 Chileense vogelspin (Grammostola rosea)
1 Mexicaanse roodknievogelspin (Brachypelma smithi)

Andere geleedpotigen:
1 Afrikaanse reuzenmiljoenpoot (Archispirosteptus gigas)
1 Caribische landheremietkreeft (Coenobita clypeatus)

Weekdieren:
Agaatslakken (Achatina fulica)
Agaatslakken white jade (Achatina fulica)

Maar momenteel ben ik druk bezig met de aanbouw van een 2de terrarium kamer waar er 39 nieuwe terrarium gaan komen met kraaghagedissen, verschillende soorten gekko's, kikkers, kevers, ongewervelden, spinnen, enz...

Dit topic is dus over alle terraria beestjes dat er thuis zitten :)



er zitten wel wat beestjes tussen die ik ook heb gehad....heel leuk...heb alleen nog een brachypelma smithi dame van 18 aar oud

mijn sissende kakkerlakken ontsnapte ooit eens...en mijn moeder vond ze terug in de wasmand....dat was ook het einde van die bak meteen helaas...mijn spin heb ik er 1 gegeven toen...was een flinke klus maar hij vrat hem wel op...heel tof om te zien. bij mij is er wel veel ontsnapt maar ik heb ieder beest altijd weer terug gevonden en het levert vaak vette verhalen op.

greetz
 
Danku, ik vind het ook heerlijk om mee bezig te zijn ^^
Maar wat sneller dan verwacht is de nieuwe update er!
Want... het grote terrarium is af en de kraaghagedissen zijn er ook al!!!

Het glas moest er enkel nog in en een duurtje aan de zijkant moest nog gemaakt worden, maar toen ik werken was heeft mijn vader er wat werk van gemaakt en na het werk meteen Smaug & Khaleesi gaan oppikken ;)
Ze zijn allebei supertam, laten zich goed hanteren en oppakken en zijn erg rustig EN het is een bewezen kweekkoppel.
Het mannetje had zich alleen eventjes van iets verschrokken waardoor hij zijn kraag uitzette wat natuurlijk tot prachtige foto's leidde!
858184ziggycardon_0_82_dsc04454.jpg

555759ziggycardon_0_82_dsc04455.jpg

Het vrouwtje Khaleesi
579828ziggycardon_0_82_dsc04457.jpg

Het mannetje Smaug op zijn tak
993367ziggycardon_0_82_dsc04461.jpg

179112ziggycardon_0_82_dsc04463.jpg

Smaug met zijn kraagje open ^^

Ik ben echt zo extreem blij met ze, na jaren al dromen van ze te hebben is het eindelijk werkelijkheid geworden!
Ze zijn echt geweldig in gedrag, in karakter, in omgang, ze zijn prachtig, hun terrarium is een grote blikvanger!
Ze hebben redelijk wat gekost, maar ze zijn het absoluut waard geweest!
527449ziggycardon_0_82_14141619_1362521380426563_3977718338294914974_n_1.jpg

Heb ik dit werkelijk over het hoofd gezien? Jij houdt mijn favoriete reptielensoort!
Schitterende dieren, mijn grote droom om die nog eens te houden.
 
Hele topic doorgenomen en ondanks dat ik helemaal niets met deze dieren heb, vind ik het een prachtig topic!

Je voelt gewoon de passie en de liefde die je hebt voor deze dieren door je schrijven heen!

Ik ben zeer benieuwd hoe het nu is, een half jaar verder :D
 
Het is van 19 maart geleden dat TS nog online geweest is op het forum.
 
Hey mensen, ben al even niet online geweest en er is ook op het gebied van de terraria kamer niet meer echt veel bijgekomen in verband met tijdgebrek (enkel het schildpadden/berberskink terrarium)
Maar euhm, zouden jullie misschien met een dingetje kunnen helpen?
Ik doe mee met een foto van mijn kraaghagedis aan de foto wedstrijd van sera om in de 2019 kalender te geraken.
Ik moet alleen op de 2de plaats staan met het aantal stemmen in de terraria categorie maar sta momenteel ongeveer 40 stemmen achter op de 3de plaats.
Dus ik zou het appreciëren als jullie op mijn foto zouden willen stemmen.
Het is de laatste foto in dit album, en als jullie toch bezig zijn, zouden jullie dan ook op de 3de foto in het album willen stemmen (de Thorichthys meeki gemaakt door Mariëlle Govers), zij helpt mij ook met stemmen te ronselen en ze verdient het om te winnen in de categorie zoetwater!

Hier is de link naar het album van de wedstrijd: https://www.facebook.com/pg/sera.gmbh/photos/?tab=album&album_id=10156179833548381

Alvast erg bedankt!
 
Voila beide stemmen zijn uitgebracht.
 

Terug
Bovenaan