Mijn Pleco zit vast in het net!!


N

Ninti

Guest
Ohhh, zo erg. Ik wilde mijn aquarium upgraden, schoon zand, nieuwe plantjes, filter ververst. Alle vissen eruit. Nu heb ik een pleco van 10 cm die vast zit in het net! :'( ik wilde hem niet in het aquarium laten zitten, bang dat hij bedolven werd onder het nieuwe grind/zand.

Heeft iemand dit al eens gehad?

Ik was begonnen hem los te knippen maar het net blijft dan om zijn koppie. Dus daar ben ik mee gestopt. Wat te doen?
 
Misschien toch heel voorzichtig het netje kinppen.

Trouwens, nieuw zand, en filter verschoond? Ik denk dat het geen goed idee is, straks heb je een grote nitrietpiek. Ik zou elke dag 50% verversen.
 
zit die echt vast met zn gewei ofso (als die dat heeft) of houd die zichzelf vast?

dat laatste heb ik wel is gehad, gewoon netje in de bak laten hangen en liet vanzelf los.
 
OHH Ik ben heel erg opgelucht. Hij is eruit. Hij zat vast met zijn gewei, echt vast. Ik had hem al laten hangen in het netje. Toch maar heel voorzichtig met de uiteinden van de slang waarmee ik het water eruithaal zijn baardharen/gewei losgeduwd... Arm beestje. Hij ziet er niet beschadigd uit!

Ik heb de helft van het water verschoond, het oude zand (het was een laag van 2 centimeter) ligt er nog onder, de bovenkant er afgezogen met de slang.
Ook nog een oud sponsje in het filter laten zitten, voor de goede bacterien.
Ik had last van algen want kwam er niet altijd op tijd aan toe om het aquarium schoon te maken (tenminste, ik denk dat dat de reden is)
En de planten werden bruin, en er zat alg op.
Ik heb nu wat koolstof in het filter erbij gedaan, omdat ik het idee had dat het allemaal te vervuild was..
Doe ik nu teveel van het goede ineens?

Bedankt allemaal voor de snelle reacties!

Misschien toch heel voorzichtig het netje kinppen.

Trouwens, nieuw zand, en filter verschoond? Ik denk dat het geen goed idee is, straks heb je een grote nitrietpiek. Ik zou elke dag 50% verversen.
 
Gelukkig dat het weer is opgelost.
 

Terug
Bovenaan