Mijn nieuwe tweedehandse 200 literbak


B

Bumblebiekje

Guest
Zo hier is ie dan. Lampenkap sinds vandaag gefikst met nieuwe jbl plantenlamp en colorlamp voor tropische visjes. De planten staan er sinds vandaag in. De valisneria komt uit de 100l bak en na grondig spoelen van alle planten toch alweer een slakje erin, nou toe maar... ;)

http://s874.photobucket.com/user/Spotle ... 4.jpg.html

Nu was ik van plan om daarin te doen:
1 x ancistrus (zit nou in mijn 100 liter)
16 x appelslak (mijn twee appelslakken hebben me verblijdt met heel wat baby's)
10 x cory panda (nog aanschaffen)
16 x blauwe platy's (2x volwassen nu in 100 liter, andere zijn nog jong en zitten in 60l)

Optioneel er bij in of ze blijven in de 100 liter bak:
3 x white molly's
3 x black molly

Wat denken jullie?

Indien niet goed is mijn bijkomstige vraag hoeveel vissen van 3 a 4 cm kunnen in deze bak? 100x50x40?

Dan moet ik aantal van mijn vissen weg doen en andere in de plaats. Het gaat me om de lengte van 3cm en hoeveel erin zouden kunnen dus niet welke soort eventueel wel leuk is voor de bak.

Dank alvast!
 
appelslakken zijn hele grote vervuilers dus 16 lijkt me te veel (vooral als ze straks groot zijn). dus je kan er beter een paar op mp zetten.

cory's zitten wel goed alleen moet je opletten dat het grind niet te scherp is.

de platy's zitten denk ik ook met iets te veel en miss is het handig om er een vis bij te nemen die baby's van af nu opeten anders gaan de broers en zussen zich met elkaar voortplanten en dat is niet echt gezond.

klopt het dat er onder dat witte grind zwart grind zit? zo ja dan gaat dan in de loop van de tijd met elkaar mengen. bijv door het verplaatsen van planten.

suc6 :)
 
Ja dat klopt ik heb een soort strandje gemaakt. Het grind heb ik uitgekozen met het vooruitzicht op cory's dus dat zit wel snor.

De appelslakken zal ik dan beter beperken tot 10? Van de rest geraak ik wel vanaf.

10 blauwe platy's kan wel met dan idd een vis die jonkies opeet?

En wat denk je van de molly's erbij?

Dat witte is trouwens een dun laagje rivierzand... Dat het zand met het grind vermengt vindt ik niet zo heel erg, ik heb het zand ook zo geplaatst dat ik daar niet te hard moet rommelen met planten. Ik heb ook deze keer gekozen om geen voedingsbodem te nemen omdat ik mijn andere bakken gewoon te rommelig vindt door idd planten te verplaatsen en dat dan die bruine korrels nu her en der liggen. ;)
 
Molly's stellen hele andere eisen aan de watersamenstelling en temperatuur.

De rest kan wel :)

Gymnocorymbus ternetzi is heel geschikt om de jonge op te ruimen. Let wel op dat je met dit bestand de temperatuur niet te hoog zet. 22 graden is genoeg.
 
Dus ff op een rijtje nu:
10 blauwe platy's
10 cory's: wil heel graag panda's
Vis(sen) die jonkies opeet
10 appelslakken.

Kunnen er dan nog vissen bij met een lengte van ong. 3 a 4cm of is het zo dan vol genoeg?

De temperatuur is ingesteld op 22 graden dus dat is al ok ;)

Zou bijna mijn ansistrus eddy nog vergeten ;)
 
Dat lijkt me wel even genoeg. De bak hoeft niet direct vol. Het is beter om wat ruimte over te houden voor als je ooit een vissoort ziet die je erg leuk vindt (en erbij kan natuurlijk ;) ).
 
He Jones, heb ff die gymno.. dingvis gegoogled, weet je iets kleurrijkers wat kan, vindt deze niet zo mooi eigenlijk. Iets wat als groepje of als paartje er misschien nog bijkan?

Iets roods of geels vindt ik wel leuk, iets dat afsteekt met de blauwe platy's een eyecatcher zeg maar ;)
 
Een visje dat er veel op lijkt, maar met een ander kleurtje, is de rode rio (Hyphessobrycon flammeus). Of deze net zo bedreven is in het opruimen van jonge visjes weet ik niet zeker.
 
Euh ja wat zal ik zeggen... Misschien moet ik ze maar eens in het echt gaan bekijken :)

1tje volstaat?
 
Nee, het zijn scholenvisjes dus minimaal 10 stuks.
 
Ok, laatste vraagje dan, stel dat ik er zo 10 doe, kan ik dan nog wel 10 platy's in de bak houden?
 
Ok bedankt! Ik weet genoeg, ga me verdiepen en inlezen in die vis, heb toch nog een paar weken te gaan voor er uberhaupt een vis inkomt. Ik koop liever wat als ik er al wat van weet. Dank voor degene die hebben gereageerd!
 
Goed nieuws! Heb even overlegd en mag de 60 liter bak laten staan!

200 liter wordt dan:
1 x ancistrus
10 x platy blauw
10 x cory panda
10 x appelslak
10 x klein visje dat jonkies opeet

100 liter bak:
13 x platy mix
7 x cory trili
4 x appelslak

60 liter bak:
8 x gup
2 x appelslak
X aantal vuurtjes
 

Terug
Bovenaan