mijn nieuwe sluierbak.


je sluierstaarten zullen wel heeeel erg vergroeid zijn in zo'n kleine bak!!
 
is dit een goede keuze?
3 sluierstaarten in zo'n kleine bak!?
gezien hoe groot die sluierstaart is!?
Kan niet gezond zijn.
 
ohh maar dan kan het makkelijk!!
mijn sluierstaart is 5x zo klein.
 
is dit een goede keuze?
3 sluierstaarten in zo'n kleine bak!?
gezien hoe groot die sluierstaart is!?
Kan niet gezond zijn.
Ay, Frits, waar heb je het wel niet over? Je hebt zelf 2 gewone goudvissen in 80cm en je vindt 3 sluiers in 1-1,2m "niet gezond"?

...
 
Je hebt zelf 2 gewone goudvissen in 80cm en je vindt 3 sluiers in 1-1,2m "niet gezond"?
@sander058 vond het een slecht idee!
maar toen ik sander058 opzocht, kwam ik dit topic tegen.
ik keek er al zo raar tegen aan. 3 sluierstaarten in een 1,20m bak.
 
Voor sluiers geldt minstens 50 liter per vis. Jij hebt sluiers en sarassa's in 125 liter. Een bak van 120cm al gauw over de 200 liter heen.

Ben blij dat ik geen lid van die FB groepen van jou ben...
 
3 sluiers in 1,20 m is erg netjes hoor, 4 zou zelfs ook kunnen.
Het kan idd maar persoonlijk zou ik niet op randjes gaan zitten.

Er is ooit hier iemand geweest die 70 tot 100 liter voor haar vissen als stelregel nam en die ontwikkelden beduidend beter dan mensen die de 50 liter theorie aanhingen. Een en ander hangt natuurlijk ook samen met de kwaliteit van het voedsel, de frequentie van het verstrekken daarvan, waterwissels en genen.
 
Laatst bewerkt:
Het kan idd maar persoonlijk zou ik niet op randjes gaan zitten.

Er is ooit hier iemand geweest die 70 tot 100 liter voor haar vissen als stelregel nam en die ontwikkeldne beduidend beter dan mensen die de 50 liter theorie aanhingen. Een en ander hangt natuurlijk ook samen met de kwaliteit van het voedsel, de frequentie van het verstrekken daarvan, waterwissels en genen.
Hoe meer liters hoe beter uiteraard. 100 liter per vis zou ik zelf denk ik te leeg vinden, maar 75 liter per vis is wel te doen. En uiteraard, waterwissels, waterkwaliteit en voedsel zijn ook heel belangrijk.
 
met de waterwaardes waterwissels en voedsel zit het wel goed mijn grootste sluier op dit moment zit rond de 20 cm en geen vergroeiingen.
 
Bij jou gaat het ook prima! Maar ik zou er niet nog een vis bijzetten. Beter ruim in je liters dan net aan 50 liter per vis.
 
Bij jou gaat het ook prima! Maar ik zou er niet nog een vis bijzetten. Beter ruim in je liters dan net aan 50 liter per vis.

ik doe er ook geen vis bij zit nog wel te denken aan nog een filter omdat ik daar de ruimte nog wel voor heb
 
ik doe er ook geen vis bij zit nog wel te denken aan nog een filter omdat ik daar de ruimte nog wel voor heb

Een extra filter kan altijd.

Je bent zeer goed bezig!
 
Hoe meer liters hoe beter uiteraard. 100 liter per vis zou ik zelf denk ik te leeg vinden, maar 75 liter per vis is wel te doen. En uiteraard, waterwissels, waterkwaliteit en voedsel zijn ook heel belangrijk.

Kijken we hier dan naar netto of bruto liters? Ik heb nu 180L (bruto) maar da's met grind, hout en planten veel minder lijkt me.
 
Een extra filter kan altijd.

Je bent zeer goed bezig!

dat zeker zit internet al wat rond te kijken voor een goed filter maar heb nu een 700 l/h draaien op een +- 200 liter is een filter van nog een keer 700l/h dan voldoende?
 
Kijken we hier dan naar netto of bruto liters? Ik heb nu 180L (bruto) maar da's met grind, hout en planten veel minder lijkt me.

reken je de liters ook mee die in je filter zitten gaat ook zo 8 tot 10 liter in bij een groot filter
 
Mja, wat is groot. Ik heb de e701, en daar gaat maar ong. éen gieter van 5l in.
 
Ja. Hoe groot is jouw bak nu precies dan? Is het de Rio 240?
 
blijft lastig schatten het netto aantal liters.
 
Je zou gelijk al bij het vullen voor de eerste keer moeten rekenen met gieters dan
 
nee rio 180 maar als ik filter mee reken kom ik rond de 190/195 liter uit maar dan grond weer vanaf

Ah zo. Dan hoef ik me nergens zorgen over te maken (ik heb nu ook drie sluiers, en die zijn veeel kleiner dan jouw grote:D)
 
Het tweede filter
IMG_5017.JPG
is gekocht! De cristal profi e701 greenline ben benieuwd hoe die functioneert.
 
Ik heb ook twee filters van jbl op me aquarium staan en bevalt mij erg goed. Ik heb 1 mand met sponzen eruit en hier seachem matrix in gedaan. Dit houd een mooi beetje bacties in stand.
 
Ik heb ook twee filters van jbl op me aquarium staan en bevalt mij erg goed. Ik heb 1 mand met sponzen eruit en hier seachem matrix in gedaan. Dit houd een mooi beetje bacties in stand.

seachem matrix zal het eens opzoeken. tot nu toe bevalt die goed. erg stil makkelijk qua montage en makkelijk te hanteren.
 
Ik zou ook maar eens aan een tweede filter moeten..... Maja, als je alles wat ik nog wil kopen voor mijn bak optelt, ben ik jaren aan het sparen.......
 
Ik zou ook maar eens aan een tweede filter moeten..... Maja, als je alles wat ik nog wil kopen voor mijn bak optelt, ben ik jaren aan het sparen.......

dat heb ik ook steeds hoor het is een dure hobby. maar denk dat ik er wel profijt van ga hebben met drie sluiers nu samen 1400l/h
 
Ik heb ook twee filters van jbl op me aquarium staan en bevalt mij erg goed. Ik heb 1 mand met sponzen eruit en hier seachem matrix in gedaan. Dit houd een mooi beetje bacties in stand.

ik zat nog even te kijken naar seachem matrix en zag dat 2 liter van dat spul hetzelfde oppervlakte heeft van 40 liter bioballen. deze heb ik nu in mijn tetra te zitten. weet je ook hoelang het mee gaat of spoel je het af en toe uit?
 
dat heb ik ook steeds hoor het is een dure hobby. maar denk dat ik er wel profijt van ga hebben met drie sluiers nu samen 1400l/h

Ja, vooral voor die grote van je
 

Terug
Bovenaan