mijn nieuwe monster.


M

Maaikie

Guest
1184921_546410948740075_1879797526_n.jpg


Wie kan/wil mij even helpen.
Dit schattige monstertje heb ik vandaag gekocht. De winkel waar hij vandaan komt verhuist binnenkort en de stelling met vissen was al half leeg. Nu zag ik in een aquarium ( waarvan de nieuwe eigenaar dus dacht dat hij leeg was) dit monstertje zwemmen en ik was opslag verliefd. Plus het feit dat er nog maar 10 cm water in zat, geen verwarming en dat hij dus ook al even geen voer meer had gehad.

Maar ik denk dus dat het een ciclide is en ik heb totaal geen ervaring met die dieren.
Zodra ik weet wat hij is kan ik in ieder geval inlezen wat zijn behoeftes zijn en hoe groot hij eigenlijk wel gaat worden.
Volgens de nieuwe eigenaar van de winkel wordt hij niet groot.
Hij is nu misschien...2 cm groot.
 
Ik denk tanganyika, in de Lamprologus-hoek. Hard water (in ieder geval geen zacht), zandbodem, schuilplekken tussen rotsen, voer voor carnivoren en uitkijken wat je er als medebewoners bij zet: reken maar op een happerig territoriaal visje zodra deze een paar cm is. Minimaal 80cm bak, verwacht dat deze een cm of 8 zal worden. Als je een betere foto hebt van de zijkant helpt dat zeer.
 
Sowieso Tanganyika, ik denk aan een Paracyprichromis soort, waarschijnlijk de Nigripinnis als ik zo z'n bovenvin zie. Prachtige beesten, maar wil je wel in een school houden in een bak van minimaal 1 a 1,20m lang. Hard water, zandbodem, veel rotsen.

Edit: En vergeet de dekruiten niet. Het zijn nogal springers.
 
Weten ze bij je lfs niet wat er in die bak heeft gezeten? Dat verkleint de opties alvast.
 
De oude eigenaar is al vertrokken en de gene die nu nog in de winkel staat ( tot de offici�le verhuizing) die heeft denk ik niet bijzonder veel kennis althans zo kwam ze niet op me over. Ze zei dat hij klein zou blijven...maja wat is klein hahah.

Maar bedankt voor alle reacties ik denk muzrub dat jij gelijk hebt. Die lijkt het meest op Kevin ja vernoemd naar Kevin van home alone, vond het wel een passelijke naam ;)
 
Hij zit trouwens in een groep van 8 barbelen en 2 meervallen daar kan hij het goed mee vinden en is lekker aan het meezwemmen met de groep.
 
Mijn eerste gedachte is ook een Tanganyika Cichlide, wie weet kun je op Tanganyika.nl ook een topic openen, daar heb je een goede kans dat iemand weet wat het precies is.
 

Terug
Bovenaan