Mijn mooie Betta en gup mannen zijn helemaal aangevreten


A

Aquagirl01

Guest
Ik ben nogal verdrietig want ik zie net tot mijn grote schrik dat mijn mooie Betta Elephant Ear man en mooie gekleurde gup mannen helemaal aangevreten zijn! De Betta man zijn volle staart zijn allemaal happen uit en mijn blauwe gup man mist bijna zijn hele blauwe staartje.

Kan iemand mij helpen door wie van de bewoners dit waarschijnlijk gedaan is want die gaan er dan zsm uit. Welke van deze zijn echte vinnenknagers? Mijn vissenbestand is als volgt:

- 1 Betta Elephant Ear man
- 4 Gup mannen
- 5 Ballon Mollies
- 2 Antennebaarsjes (koppel)
- 4 Marmer Botia's
- 4 Clown Botia's
- 3 Algeneters
 
Ik verdenk de Clown's het meest en zit er aan te denken om deze zolang in een klein aquarium te verplaatsen en ze te verkopen.
 
Hoe groot is deze bak?

Chromobotia macracanthus (Clown botia's) worden namelijk best groot.
 
Mag ik vragen hoe groot je bak is? Die clownbotia’s vereisen namelijk nogal wat ruimte, ik weet niet of je daar rekening mee hebt gehouden?

Edit: Ik zie in je andere topic dat je een Dubai 80 hebt. Dat is echt VEEL te klein voor clownbotia’s, en ook te klein voor de combinatie Ramirezi / Betta. Eigenlijk is het zelfs aan de krappe kant voor een koppel Ramirezi in combinatie met welke vis dan ook, zeker al die druktemakers. Ik gok dat jouw Ramirezi’s niet gelukkig zijn, en om zich heen lopen te happen, of een donker hoekje opzoeken. Ik ben erg benieuwd naar de tekening van je ramirezi’s, heb je er foto’s van?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Guppen en een Betta is ook geen goede combi want Betta s houden niet van drukke vissen. Misschien zou je eens in samenstelling visbestand om advies kunnen vragen omtrent het bestand dat je nu hebt.
 
Ik heb inderdaad een 80 cm bak en ben aan het kijken naar een grotere. Het idee is om de Clowns zolang ze dit formaat hebben te houden en dan een goed huisje voor ze te zoeken. Maar als ze nu aan de vinnen knabbelen gaan ze al eerder weg.

Het antennebaarsjes koppel is juist erg tevreden, ze happen nooit en zwemmen mooi rond, verstoppen zich nooit. Ze hebben zelfs laatst hun eerste eitjes gelegd en deze met z'n 2en verdedigd. Maar in de nacht zijn toen de eitjes verdwenen.

Van de Guppen en Betta's heb ik eerder gehoord maar ik heb ook eerder in een ander aquarium Betta en Platy's gehad en dit ging ook altijd perfect.

Een andere mogelijke verdachte zijn de Ballon Mollies. In het begin zaten deze weleens achter de Betta aan en ik zag er net eentje volop aan een plant knagen.
 
Ik hoopte dat iemand voor de nacht nog kan laten weten wie van de vissen het meest waarschijnlijk de dader is. Ik heb namelijk een klein aquarium klaar staan om daar dan deze vissen in te doen.

Het vreemde is dat er overdag nooit iets gebeurd, alle vissen kunnen het goed met elkaar vinden. Ze zitten nu ook al een paar weken met elkaar en ging altijd goed. Alleen afgelopen nacht is er dus iets gebeurd.
 
Probeer de Chromobotia macracanthus (Clown botia's) even bij jouw plaatselijke LFS te parkeren als je er zelf geen andere ruimte voor hebt. Dan sluit je die alvast uit.
 

Terug
Bovenaan