Mijn Mega Grote en Gezellige Nano Bak door NathaliePip


Mooi dat de sterfte tot stilstand is gekomen.
 
Oh echt heel erg vervelend! Wat voor kamerplanten waren het? Dan weet ik dat ik die ook vermijd šŸ¤”
 
2 varens, monstera, pothos en anthurium. Dat zijn planten die wel vaker worden gebruikt in aquaria.
 
Hoi @NathaliePip .

Dat hout dat je hebt, zijn dat meerdere stukken hout bij elkaar gezet? Alleen het hout al zorgt voor een prachtig decor!
 
Waarom denk je dat het de kamerplanten zijn geweest? Waren ze aan het rotten?
 
Hoi @NathaliePip .

Dat hout dat je hebt, zijn dat meerdere stukken hout bij elkaar gezet? Alleen het hout al zorgt voor een prachtig decor!
Ja, dat zijn vier stukken hout bij elkaar gezet. Ik ben er wel tevreden over. De vissen hebben daardoor overal plekjes om uit elkaars zicht te zwemmen en onder en tussen te zwemmen.
 
Waarom denk je dat het de kamerplanten zijn geweest? Waren ze aan het rotten?
Nee, ze waren niet aan het rotten. Ze groeiden prima. Ze staan nu in glazen potten. Maar ik had pothos aan mn zus gegeven een hele poos gelegen en zij had de week erna sterfte bij haar goudvissen. Die waren daarvoor nog gezond. Zij heeft het er weer uitgehaald en de sterfte was over.

Omdat de planten bij mij al lang stonden bij mn discussen, heb ik er verder niet over nagedacht.
Toen de sterfte startte leek het me de grootste kans dat het de planten waren. De waterwaarden waren goed. Daarbij zag ik geen zieke vissen, ze vielen gewoon om zeg maar.
Dus het was een gok, maar blijkbaar de goede want de sterfte stopte.
 
HĆØ wat balen dat die plant dan is gaan lekken of afgeven! Met een gesloten systeem blijft het ook een fragiele business. Doe wat goed voelt! En wie weet heb je de nitraatvreters nu met mindere bezetting niet eens echt nodig. Drijfplanten slurpen ook een berg nitraat, mochten die waardes wel te ver omhoog gaan. Fijne avond!
 
Hier weer een update van mā€™n bak.
De opstart ( of doorstart) is goed gegaan. Ik ben erg tevreden over het resultaat.
 

Bijlagen

  • IMG_0238.jpeg
    IMG_0238.jpeg
    220.9 KB · Weergaven: 90
  • IMG_0239.jpeg
    IMG_0239.jpeg
    311.3 KB · Weergaven: 90
  • IMG_0246.jpeg
    IMG_0246.jpeg
    230.1 KB · Weergaven: 91
Dank je wel
 
Je bak staat er mooi bij hoor! (y)
 
Dank je šŸ˜„
 
Ziet er echt geweldig uit zo. En die Badis tigris heb ik ook laatst gekocht, geweldige visjes! :love:
 
2 varens, monstera, pothos en anthurium. Dat zijn planten die wel vaker worden gebruikt in aquaria.
Monstera en Anthurium zijn beide giftig, dus daar zal het probleem zitten. Gezonde wortel die in het water hangt kan geen kwaad, tot deze worden gegeten... (Rottende plantenresten in het water is ook funest voor de bewoners)
 
Monstera en Anthurium zijn beide giftig, dus daar zal het probleem zitten. Gezonde wortel die in het water hangt kan geen kwaad, tot deze worden gegeten... (Rottende plantenresten in het water is ook funest voor de bewoners)
Dan zal dat wel het probleem zijn geweest. De planten staan nu in glazen potten mooi te wezen met hun wortels.
 
Leuke video en het oogt als een Gourami bak.
 
Ja, inmiddels heb ik er wat goeramiā€™s bijgezet. Er zwemmen ook wel wat kleine visjes, maar die houden blijkbaar niet zo van broccoli.
 
Mooie bak hoor! tof hout stuk
 
Dank je. Het hout bestaat uit twee delen, zo neergelegd dat het 1 stuk lijkt.
 

Terug
Bovenaan