Mijn herintredersproject (bderooij)


Zonde dat het niet goed met hem gaat Ben. Meer dan in de gaten houden kun je niet. Misschien Voogle proberen? Maar of dat bij dit probleem helpt?

De bak staat er mooi bij, wat een verademing deze lichte bodem tegenover dat roodbruin van de Manado.
Het blad staat mooi, ook in deze bak. Net als wat ik bij mij thuis zie, het maakt het veel natuurlijker.
 
Ja, er ligt niet veel blad in, maar wat erin ligt is gewoon schitterend :) Ben ook heel blij hoe het eruit ziet nu, al weet ik al wel dat de vissen die er nu in zitten niet meer 'aangevuld' gaan worden.
Ik ga ze niet weg doen maar wat er sterft zal vervangen worden voor andere soorten. Kleinere cory's bijvoorbeeld, ander hoofdvisje. Vind de chuna's nog steeds erg mooi maar wil ook eens andere dieren gaan houden.
Denk niet dat het heel snel gaat, want de andere vissen zien er allemaal prima uit en zijn ook weer een stuk levendiger sinds de Ancistrussen weg zijn, maar voor de toekomst zal er wel een verandering gaan plaats vinden.
 
Dat is dus een project waar je een lange adem voor nodig hebt :)
De bak is schitterend zo dus wat dat betreft hoef je er geen haast mee te hebben.
 
Ja, heel jammer maar het is afwachten hoe het gaat... Zit nu Voogle in de bak, op hoop van zegen.
 
Na de nieuwe opstart was nitriet ook wel te verwachten maar rot dat dat zo ineens toesloeg! Sterkte en 't komt vast goed met alle aandacht die ze nu krijgen
 
Helaas heb ik zojuist de gehavende gourami dood uit de bak gehaald.
Gisteren zwom hij nog gewoon rond, maar ik denk dat hij toch teveel aangetast was.
 
Wat zonde Ben, komt er nog een waardige opvolger voor dit ventje?
 
Heb nog twee stuks zitten, sinds de aangetaste man slecht ging begon 1 van de twee ineens mannelijke kenmerken te vertonen. Onderdanig mannetje dus, houdt het maar bij een koppel voor nu.
Vrouwen zijn lastig te krijgen op het moment.
 
Jammer Ben, maar in ieder geval je best gedaan.
 
Jammer voor je. ik vind je bak wel een lust voor het oog.
Vooral je kegeltjes zijn erg mooi.

groetjes John.,
 
Jammer voor je. ik vind je bak wel een lust voor het oog.
Vooral je kegeltjes zijn erg mooi.

groetjes John.,
Dankjewel! :)
Ja, ben er erg content mee hoe het er nu bij staat, vooral met de bladeren en uitgroeiende Limnobium ziet het er wat natuurlijker uit dan eerder.
 
Spijtig van de goeramiman maar hoort er soms bij .
verder is jou aquarium schitterend geworden , wat een verschil :thumbs::thumbs:
 
Zojuist voor het eerst sinds de bodemwissel een reguliere waterwissel gedaan.
Nadat de nitrietpiek achter de rug was heb ik de bak met rust gelaten, geen plantenvoeding of carbo, eerst even alles stabiel laten worden.
Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om flink kroos te scheppen, de bak was stikdonker geworden omdat de bovenlaag echt helemaal vol zat met groene drek.
Nu dus weer mooi helder en goed te bekijken, meteen maar wat foto's geschoten.
Nog wel een klein beetje zweefvuil van na de wissel maar sinds de rotzooischoppers eruit zijn heb ik sowieso al veel minder vui.

IMG-20180103-WA0003.jpg
IMG-20180103-WA0005.jpg

De vreemde eend in de bijt onder de C. paleatus: Deze heeft een soort sluiervinnen? Toen ik ze kocht (aanvulling van de drie die ik nog over had) zat deze er tussen, qua tekening lijkt het op een paleatus maar wat het precies is? Kweekvorm? Of gewoon een misbaksel? Ach, hij mag hier oud worden.
IMG-20180103-WA0008.jpg

De vrolijke kegeltjes, weer mooi op kleur.en het vreemde gedrag is over.
IMG-20180103-WA0004.jpg

IMG-20180103-WA0009.jpg

Honing gourami, ben er nog niet over uit of het nu allebei mannen of allebei vrouwen zijn, ineens laten ze heel ander gedrag en kleuren zien. Maar even zien of ze echt op kleur gaan komen...
IMG-20180103-WA0010.jpg
IMG-20180103-WA0012.jpg

Foto willen maken en dan ineens word er eentje nieuwsgierig.
IMG-20180103-WA0013.jpg

Garnaaltje door het bos
IMG-20180103-WA0014.jpg

De heer of mevrouw L. parva.
IMG-20180103-WA0016.jpg
 
Jammer van de tegenslag Ben maar is helaas ook weleens onderdeel van deze hobby.
Mooi foto's!
Die Corydora met z'n sluier is een hoogvin,weet niet zo of die speciaal gekweekt zijn of in het wild ook zo rondzwemmen maar heb je meerder soorten van iig.
 
Jammer van de tegenslag Ben maar is helaas ook weleens onderdeel van deze hobby.
Mooi foto's!
Die Corydora met z'n sluier is een hoogvin,weet niet zo of die speciaal gekweekt zijn of in het wild ook zo rondzwemmen maar heb je meerder soorten van iig.
Inderdaad, tegenslag hoort er af en toe bij. Gelukkig is het maar bij 1 dier gebleven.

Ik ben even gaan zoeken, je hebt bijna gelijk: Het is een long fin. Hij heeft namelijk ook van die lange uitlopers aan zijn zijvinnen.
Na een korte leessessie blijkt dit geen natuurlijke te zijn, er zijn blijkbaar wel C. paleatus in het wild waar de drie voorste vinstralen gerekt zijn, maar dit is een kweekvorm.
Nouja, zolang die niet nakweekt vind ik het prima, tot nu toe moeten de dames niets van hem weten ;)
 
Een lust voor het oog Ben, ik ben zelf ook fan van de kegelvlekbarbeel, wat mij betreft een ondergewaardeerd visje. De bak ziet er fantastisch uit op het moment.
 
Mooie plaatjes! Gelukkig is nu alles weer achter de rug:daisy:
 
Weer even een kleine foto update.
Bak draait prima, heb niets te klagen. Plantjes lijken aardig aan te slaan, al duurt het assimileren vrij lang zonder CO2.
Sinds het licht gedempt is zie ik wel dat de Anubia het beter doen.

20180115_205631.jpg
20180115_205639.jpg
20180115_205657.jpg
20180115_205706.jpg
20180115_205723.jpg
20180115_205727.jpg
20180115_205743.jpg
20180115_205815.jpg
20180115_205843.jpg
20180115_205855.jpg
 
Een woord, schitterend!
 
Mooi Ben! Je ziet toch echt wel verschil met 2 weken geleden. En je hebt "gezonde hollandse" vissen;)
 
Blijft een leuk bakje Ben, lekker natuurlijk:petjeaf:

Groetjes John.
 
Dank, allen :)

Netjes je word nog een echte planten man.
Nou, dat denk ik niet... deze planten leven nog omdat ze er pas sinds Vivarium in staan ;) We gaan het zien...
 
Dat is al weer twee maanden Ben.
 
Zo, na een drama met kieuwwormen in de bak, maar weer even wat plaatjes geschoten.
Morgen nog een herhaalkuurtje tremazol erin, dan moeten de wormpjes uitgeroeid zijn.

Wat meer aandacht voor de garnaaltjes dit keer, zie er elke dag weer meer verschijnen dus lijkt de goeie kant op te gaan met de populatie.

IMG-20180204-WA0005.jpg
IMG-20180204-WA0007.jpg
IMG-20180204-WA0008.jpg
IMG-20180204-WA0009.jpg
IMG-20180204-WA0011.jpg
IMG-20180204-WA0014.jpg
IMG-20180204-WA0015.jpg
IMG-20180204-WA0016.jpg
IMG-20180204-WA0018.jpg
IMG-20180204-WA0019.jpg
IMG-20180204-WA0020.jpg
IMG-20180204-WA0021.jpg
IMG-20180204-WA0022.jpg
IMG-20180204-WA0024.jpg
IMG-20180204-WA0025.jpg
 
Heerlijke foto's alweer Ben .
 
Oh je drijvers gaan goed he! Netjes! De bak staat er mooi bij :D
 
Heerlijke foto's alweer Ben .
Thanks!

Oh je drijvers gaan goed he! Netjes! De bak staat er mooi bij :D
Ja, die gaan echt als de ziekte, het is dat ik andere niet met kroos wil opschepen, anders zou ik wekelijks iemand blij kunnen maken met een flinke hoeveelheid. In de andere bakken groeit het ook de bak uit.
 
Thanks!


Ja, die gaan echt als de ziekte, het is dat ik andere niet met kroos wil opschepen, anders zou ik wekelijks iemand blij kunnen maken met een flinke hoeveelheid. In de andere bakken groeit het ook de bak uit.

Ik neem wel van je over hoor :D
 

Terug
Bovenaan