Mijn herintredersproject (bderooij)


Dat heb je altijd dat wat aan de planten blijft hangen, komt wel goed, kun je inderdaad afhevelen. Ik ben benieuwd hoe je planten het nu gaan doen.
Ik ook! Ik doe er nu nog even geen voeding bij in, eerst afwachten of ik nog nitrietpieken ga ervaren...
 
Ik ook! Ik doe er nu nog even geen voeding bij in, eerst afwachten of ik nog nitrietpieken ga ervaren...
Ik kon anderhalve dag na de bodemwissel in de Home al NH meten, te weinig om af te lezen maar wel zichtbaar aan de kleur. Ik hoop dat het bij jou gaat meevallen!
 
Ik kon anderhalve dag na de bodemwissel in de Home al NH meten, te weinig om af te lezen maar wel zichtbaar aan de kleur. Ik hoop dat het bij jou gaat meevallen!
Dat hoop ik ook, maar we zullen t wel zien. Gelukkig kan ik deze bak vullen met de tuinslang, dat is makkelijker dan osmose aan moeten maken ;)
 
Zie altijd enorm op tegen zulke veranderingen, maar ben altijd blij als het weer klaar is :)

mooi gelukt.

dit was een mandano bodem toch?... niks boven filterzand. amper kans op rot en bodemvissen voelen zicht er top bij.
 
Zie altijd enorm op tegen zulke veranderingen, maar ben altijd blij als het weer klaar is :)

mooi gelukt.

dit was een mandano bodem toch?... niks boven filterzand. amper kans op rot en bodemvissen voelen zicht er top bij.
Was inderdaad Manado, het ziet er mooi uit maar het is zo licht en fragiel, niets blijft staan.
Dit staat mooier, lichter en mijn planten blijven tenminste staan.
 
Even een wat betere foto, bak is aardig bijgetrokken al.
Dieren beginnen ook al rustiger te worden.
IMG-20171202-WA0014.jpg
 
Dat ziet er al heel anders uit dan een paar uur geleden! Een leuke bak zo! Wat een verbetering ten opzichte van hoe het was joh.
 
Ziet er mooi uit Ben, hele verandering!
Ook fijn dat je de Ancistrussen weg kon brengen, scheelt vast een hoop (ge)rommel in je bak:)
 
Ziet er mooi uit Ben, hele verandering!
Ook fijn dat je de Ancistrussen weg kon brengen, scheelt vast een hoop (ge)rommel in je bak:)
Ja, de bodem ligt er nog net zo bij als gisteren, behalve wat neusspoortjes van de Cory's dan ;)
 
Ik kan er niet bij wat een verschil het heeft gemaakt. De bak is kraakhelder, heel klein beetje zweefvuil maar het is echt minimaal.
Nog altijd geen NO2, geen NH, nog niet te vroeg juichen maar het lijkt goed te gaan.

IMG-20171203-WA0017.jpg
 
Spaarzaam voeren in het begin. Je hebt nu alleen je filter, welke al het werk moet doen.
Ja doe ik ook. Vandaag zijn er 's middags een paar vlokken in gegaan (volgens mijn vrouw was het in 20 seconden weg) en vanavond een heel klein beetje Artemia, gezien de halve bak in broedstemming lijkt te zijn ;)
 
Ongelooflijk hoe helder Ben! Fijn dat de waterwaardes nog steeds goed zijn, veel belovend!
 
Gelukkig is alles nog 0, hopelijk blijft het zo:thumbs:

Zijn dat corydorassen, helemaal rechts, die bruine vlekjes?;)


The Force is with your aquarium, He helps you!:D
Welke vlekjes bedoel je? Op de bodem? Ja, dat zijn Corydoras Paleatus.

Ondanks dat ik niets kon meten heb ik net 50% van het water gewisseld.
De kegelvlekken hingen bijna stil boven de bodem, de Cory's hadden zich verstopt en de gourami's hingen met hun bek boven water
NO2 en NH3 allebei op 0 maar vertrouwde het niet. Nu dus 50% ververst en alles is weer blij.
 
Welke vlekjes bedoel je? Op de bodem? Ja, dat zijn Corydoras Paleatus.

Ondanks dat ik niets kon meten heb ik net 50% van het water gewisseld.
De kegelvlekken hingen bijna stil boven de bodem, de Cory's hadden zich verstopt en de gourami's hingen met hun bek boven water
NO2 en NH3 allebei op 0 maar vertrouwde het niet. Nu dus 50% ververst en alles is weer blij.
De piek hoeft niet meetbaar te zijn, deze kan in een uurtje alweer weg getrokken zijn naar het schijnt..
 
Beter voor de zekerheid verversen dan idd dan straks dode vissen. Baat het niet, dan schaadt het niet
Het heeft zeker een positief effect gehad, mijn zwager was voor mij thuis en vond het al zo vreemd dat hij de vissen bijna niet zag (hij is aqua gek, moet alleen wachten tot zn hondje er niet meer is van zijn vrouw ;) ). Blijkbaar hingen ze al zeker een uur of 2 bij de bodem.
Na de verversing was alles weer in orde en vanmorgen zwom ook alles lekker rond.
 
Het heeft zeker een positief effect gehad, mijn zwager was voor mij thuis en vond het al zo vreemd dat hij de vissen bijna niet zag (hij is aqua gek, moet alleen wachten tot zn hondje er niet meer is van zijn vrouw ;) ). Blijkbaar hingen ze al zeker een uur of 2 bij de bodem.
Na de verversing was alles weer in orde en vanmorgen zwom ook alles lekker rond.
Goed dan dat je ververst hebt, wat Mike al zegt, baadt het niet, schaadt het niet.
Het zekere voor het onzekere in dit geval. Blijkbaar zat er toch iets in het water wat jij niet meten kon en waar de vissen op reageerden.
 
Houdt het gewoon goed in de gaten, liever een half uurtje extra werk dan een vissenkerkhof
 
Precies, goed dat je in de gaten had dat de vissen zich anders gedroegen. Hoe gaat het met de garnaaltjes die toch gevoeliger lijken te zijn voor verhoogde waardes?
 
Ja, dat vond ik dus het vreemde... de garnalen en de slakken deden niets vreemds, geen enkele dode garnaal gezien.
 
Fijn zo dat alles nog prima in orde is . Hopen dat het ook zo blijft en heel misschien is de piek al voorbij zoals tuinkabouter reeds zei .
 
En weer hetzelfde als gisteren. Vanaf een uur of 3 's middags kropen de kegels dicht bij elkaar en bleven stilletjes hangen. Cory's rustig, gourami's verstopt tussen de planten en stilletjes.
Ik kwam thuis om 5 uur, gemeten, niets. Toch weer verversen, en daar gingen ze weer zoals gewoonlijk.
 
En weer hetzelfde als gisteren. Vanaf een uur of 3 's middags kropen de kegels dicht bij elkaar en bleven stilletjes hangen. Cory's rustig, gourami's verstopt tussen de planten en stilletjes.
Ik kwam thuis om 5 uur, gemeten, niets. Toch weer verversen, en daar gingen ze weer zoals gewoonlijk.
Wat heb je gemeten Ben?
 

Terug
Bovenaan