Mijn herintredersproject (bderooij)


Oke ben benieuwd maar zal op de foto ook anders ogen als in het echt zeg maar misschien.
Yep, de Borneo lijkt op de foto iets lichter momenteel, omdat er net nieuw blad in zit, de zuid amerika is lichter op de foto ;)
 
Die wortels zeg, giga! Denk dat Dirk binnenkort een eigen webshop kan beginnen:)
Komt het plezier in deze bak alweer een beetje terug?
 
Die wortels zeg, giga! Denk dat Dirk binnenkort een eigen webshop kan beginnen:)
Komt het plezier in deze bak alweer een beetje terug?
Ja, die wortels zijn echt enorm.

Plezier komt weer terug, ja. De middag/avond werk die erin heeft gezeten heeft zeker zijn uitwerking gehad, alles is wat ruimer en beter zichtbaar. Dieren lijken zich ook beter te voelen, ik was even bang dat de andere twee Honing Gourami's het ook op zouden geven maar het lijkt nu toch de goede kant op te gaan.
Zijn nog genoeg dingen die ik anders zou willen, maar eerst is de bak toe aan een hardware upgrade. Dat wil zeggen, extern filter, LED verlichting en een CO2 installatie erop, niet noodzakelijk in die volgorde ;)
 
Misschien door het andere voedingsschema?
In de Borneo worden ze ook we lang, maar niet zo extreem lang.
 
Misschien zit er zoveel voeding in de bak hier dat ze minder moeite hoeven te doen?
 
Prima hoor, hij draait prima. Dit weekend weer 'grote schoonmaak'.
Er is weinig veranderd, en heb weinig tijd momenteel, dus foto's is er een beetje bij in geschoten.
 
Ohja, ik zou foto's maken. Die zijn er dus nog niet...
De grote schoonmaak van afgelopen weekend bleef even uit, alleen een normale waterwissel gedaan omdat ik qua tijd echt niet meer uit kwam.
Nu heb ik twee extra vrije dagen dus kan ik weer wat meer tijd aan de bak besteden.
De grote crypto achterin doet verwoede pogingen om de waterlijn te bereiken, de Limnobium groeit nog altijd de bak uit (Thanks, Dirk :) ) en de andere plantjes doen ook hun uiterste best om te groeien.
He tlijkt er zowaar op dat de bak echt aan het doen is waar ik op hoopte, namelijk uitgroeien tot een groene boel. Inmiddels zijn een aantal van de ornamenten niet echt meer te zien (stenen, hout) dus het gaat echt de goede kant op. Zelfs de Valisneria heeft besloten om weer uitlopers te gaan maken en dat is echt wel een fijn teken. Ik denk dat stoppen met de carbo de beste keus geweest is, nu ik dat een maand of 2 niet meer heb toegevoegd gaat alles echt goed. Gewoon wekelijks plantenvoeding toevoegen en verder alles laten gaan.

Ik ga morgen of maandag een waterwissel doen en dan meteen Limnobium uitdunnen (en kroos scheppen... Thanks, Daan :p ), daarna is de bak weer fotowaardig ;)
 
Nou, iets later dan gepland :p
Hier ook maar een paar plaatjes ;)
Alleen totaaltjes, er is niet heel veel spannends te zien.
Helaas is er een tweede honinggourami overleden, ik heb haar uit haar lijden moeten verlossen.
Ze werd gigantisch mager, kon bijna niet meer zwemmen, kon het niet meer aanzien.
Zit er nu nog 1 in, ik ga het niet meer uitbreiden en maar eens kijken of ik ergens gezonde T. lalia vandaan kan halen, of een hele andere kant op.

IMG-20180411-WA0000.jpg
IMG-20180411-WA0001.jpg
IMG-20180411-WA0002.jpg
 
Zonde van de vis!
Net al aangegeven in je andere topic dat ik de bak mooi vind maar zo'n heldere bak vind ik nog mooierderder! ;)
 
Zonde van de vis!
Net al aangegeven in je andere topic dat ik de bak mooi vind maar zo'n heldere bak vind ik nog mooierderder! ;)
Ieder zijn smaak ;) Als het aan mij zou liggen zou deze ook blackwater worden, maar daar is mijn vrouw het niet mee eens :p
 
Ik heb het al vaker gezegd hoor, maar deze bak is ontzettend opgeknapt na de bodemwissel, chapeau!
 

Terug
Bovenaan