Mijn Ciano 'Emotions Nature Pro' 120 door mikkelnl


mikkelnl

Active member
Lid geworden
19 oktober 2023
Berichten
38
Locatie
Zuidplas
Bezig met het starten van een aquarium, en hier al veel tips gevonden. Het is een Ciano bak, 120 cm breed, 40 cm diep en - wat ik zelf altijd mooi vind - 60 cm hoog. Lang gezocht naar een bak met een meubel in een kleur of uitvoering die net even wat 'chiquer' oogde, en de 'Mystic' uitvoering van Ciano staat geweldig. Heb wel de standaard geleverde interne filter er uit gehaald en gebruik een externe JBL 1502e.

De achtergrond zwart gemaakt met glasfolie, bedoeling is veel groen er in straks. Nu nog niks levends in de bak, maar hardscape en soil staan dus al in het water. Binnenkort veel planten er bij en dan uiteraard licht en CO2 starten, samen met de water wissels tot we de 3-4 weken aantikken. Zal hier de voortgang plaatsen :)

Hier de huidige situatie (lamp voor de foto even op 5%, dus oogt donker).

tempImagecPToEn.jpg
 
Dank!

Vandaag is de witte mist begonnen. Lijkt me normaal. Morgen planten en start water wissels.
 
Dat ziet er al veelbelovend uit!
Ben benieuwd naar de rest...
 
IMG_1767.jpg


Vandaag (veel) planten er in gezet, en vanaf nu elke dag water verversen enz.

Ik moet toegeven dat ik qua planten 'maar wat doe'... dus dat zal gaandeweg wel leren worden. Links achter het hout staat een groepje rode planten maar denk dat ik niet het goede licht ga hebben, maar we zien wel :)

CO2 is ook nog beetje puzzelen. Ik had eerste de diffuser rechts voor, maar de belletjes bleven te veel rechts. Nu links geplaatst, en de inlaat voert ze nu mee naar rechts. Denk beter, maar ook dit is beetje trial and error...

Bedacht me: heeft CO2 uberhaupt nut nu ik zo vaak water ga verversen...?
 

Terug
Bovenaan