Micranthemum Monte Carlo en Vallisneria


Kardinaaltje1

Well-known member
Lid geworden
24 juli 2009
Berichten
106
Leeftijd
29
Locatie
Utrecht
Goedenavond allemaal,

Even een vraagje wat betreft 2 planten mijn aquarium.

- Op de voorgrond heb ik de Monte Carlo geplant. Had deze eerst gewoon als bosje bij elkaar gezet maar had later gelezen dat deze uit elkaar gehaald moest worden en in kleine stukjes worden geplant. Nu vraag ik mij af of ik het zo goed heb gedaan (zie foto). Het plantje komt namelijk wel een beetje omhoog.

12C96622-1952-4AA4-A2FA-80B99D547A88.jpeg


- Mijn Vallisneria heb ik al sinds de opstart in de hoek bij het filter staan. Echter vermeerderd deze zich alleen maar ipv de hoogte in te groeien. Heeft iemand hier ook deze ervaring mee? Ik zie ‘m zelf graag namelijk wat hoger.

965937F4-1E8A-42F1-AFF1-334849FBAC61.jpeg


Alvast bedankt :cool:
 
De MC had wel iets wat netter mogen worden beplant. Er zweven nu teveel stengeltjes boven de bodem.
Hier een pic zoals het normaal gedaan wordt. Links is een normale opstart en rechts een dry-start.
Maar MC en grind is best een 'uitdaging' omdat ie, in de opstart, het liefste de voeding eerst uit de bodem haalt en dan pas uit de waterkolom...

_MG_3540.jpg
 
Bedankt voor de info! Ik zal eens kijken of ik ‘m morgen kan herplanten.
 
Weet je zeker dat het een Vallisneria is? die moeten normaal gesproken een stuk langer worden, waarbij de Torta versie blijft het laagst blijft, maar toch zeker 25 cm.

Misschien is het een sagittaria subulata.?
 
Ja dat dacht ik ook, mede omdat ie wat licht van kleur is, Vallisneria is meer donkergroen.
 

Terug
Bovenaan