Meubel voor een 125l


S

Schildx

Guest
hallo allemaal.

Wil de volgende meubel plaatsen voor een 125 liter 80x36x50 aquarium. (Bijlage)


Kan dit?

IMG_3852.JPG
 
Lijkt mij vrij stevig hoor. De speciale kasten voor zo n bak zijn ook in de regel maar van spaanplaat gemaakt.
 
Lijkt mij vrij stevig hoor. De speciale kasten voor zo n bak zijn ook in de regel maar van spaanplaat gemaakt.

Dank je wel voor je snelle reactie.
Op de website staat dat het maximaal 100kg gewicht mag hebben.

Dit is eigenlijk de enigste punt wat mij een beetje in twijfel brengt.

Ik heb het getest door 2 personen getest door middel er op te zitten en was niks aan de hand.

Beide waren samen totaal 175kg.
 
Dit is eigenlijk de enigste punt wat mij een beetje in twijfel brengt.


Mij nu ook met deze wetenschap. Misschien dat er leden zijn die meer ervaring hebben met meubels. Maar als ik het zo bekijk dan lijkt hij met stabieler en sterker dan de kasten die je bij de bakken kan kopen maar goed ik kan ernaast zitten.
 
Dank je wel voor je snelle reactie.
Op de website staat dat het maximaal 100kg gewicht mag hebben.

Dit is eigenlijk de enigste punt wat mij een beetje in twijfel brengt.

Ik heb het getest door 2 personen getest door middel er op te zitten en was niks aan de hand.

Beide waren samen totaal 175kg.


Voor even 175 kg belasting is toch anders dan constant 125 kg
 
Zo op het oog lijkt het mij ook geen probleem. Mijn 125 liter staat op een nog veel gammeler kastje. Die 100 kilo is vermoedelijk ook maar indekken van fabrikant. Ik kan me indenken dat als je een puntlast van 100 kg op één van die onderste plankjes zet deze wel kapot gaan. Ik zou wel de "voetjes" eronder uithalen en er filt onder plakken, dan is het gewicht wat meer verdeeld over je vloer en heb je minder kans op beschadiging van je vloer.
 
Het is op een foto ook wel wat lastig om te beoordelen hoe stevig dit kastje is denk ik. Voor hetzelfde geld wiebelt hij alle kanten op bijvoorbeeld:).
 
Zoals een oud collega uit het oosten altijd zei:
"Vaak ben je te bang"
 
Dat is vaak wel zo Fuubs. Je bent snel bang dat je bij het opstaan opeens in het water staat met je voeten:)
 
Voor even 175 kg belasting is toch anders dan constant 125 kg
Dat is waar, maar bij het erop klimmen komen ook dynamische krachten (i.t.t. het statische van continu hetzelfde, niet bewegende gewicht) om de hoek kijken die de gevoelige punten extra onder druk zetten. Dus slecht is het testje in ieder geval niet geweest en onbruikbaar ook niet.
 
Ik zeg: doen!
En als het fout gaat even foto's maken en een topic aanmaken :6
 
Dat is waar, maar bij het erop klimmen komen ook dynamische krachten (i.t.t. het statische van continu hetzelfde, niet bewegende gewicht) om de hoek kijken die de gevoelige punten extra onder druk zetten. Dus slecht is het testje in ieder geval niet geweest en onbruikbaar ook niet.

Dat is ook waar.
 
:D

Of een video zoals die gewichtheffer met zijn aquarium

:thumbs:

Dat is waar, maar bij het erop klimmen komen ook dynamische krachten (i.t.t. het statische van continu hetzelfde, niet bewegende gewicht) om de hoek kijken die de gevoelige punten extra onder druk zetten. Dus slecht is het testje in ieder geval niet geweest en onbruikbaar ook niet.

Misschien nog een eigenfrequentie berekening erop loslaten ivm de pomp die hij/zij wil gebruiken ;)

Excuus schildx, dat ik met je topic aan de haal ben gegaan, maar nogmaals volgens mij kan het prima. Als je er met z'n 2en op kan zitten, kan dat meubel het prima hebben. En zoals eerder vermeld let op je vloer.
 
Dank jullie wel. Ik heb het geplaatst en staat op dit moment te draaien :)
 

Terug
Bovenaan