Meubel aqua 60 niet in elkaar te zetten..


W

Woezel

Guest
Hallo,

Ik heb een aantal dagen geleden een meubel besteld voor mijn superfish aqua 60. Toen ik het bouwpakket eens goed ging bekijken, viel me op dat er 1 voetje anders is van de andere 3 voetjes. Later bleek dat dit een uitschuifbaar voetje is, om zo dus het meubel bij te stellen zodat hij niet gaat wiebelen. Nu keek ik verder, en toen bleek dat ik ook niet snapte hoe nou de schroeven door de pootjes moeten.

De voetjes moeten met een schroef op de onderste plaat worden geschroefd, waarna diezelfde schroef weer in de (rechtopstaande) zijkanten gaat, zodat je zo een stabiel meubel krijgt. Maar ik heb geen schroef die �n in het kleine gaatje in de pootjes past, �n in het gat in de onderste plank, die is namelijk veeeel groter. Heel vreemd allemaal!

Heeft iemand dus ervaring met het in elkaar zetten van het meubel en mis ik iets essentieels? Ik heb de leverancier al gemaild, maar die zei dat het gewoon klopte en in principe gewoon in elkaar gezet zou moeten kunnen worden.

Hier de foto met de voetjes, de plank waar ze in moeten, de "handleiding" (1 plaatje..) en de schroeven die er bij zitten.
6gtkFBVVk16eBQKgk_ibpHR8GrIj1FfQ.jpeg
 
Waarom zit er een gaatje in het midden,denk jij?
En laat het hele blad eens zien. waar de schroeven op liggen. doppen opzij.


De rechtse glimmer ,moet door het blad heen. 8 X !!!

De kleine schroefjes zijn daar voor. 4 x !!!

En pas doen als de onderen bovenkant in elkaar staan.

Meestal zijn overal gaatjes voor gePRIKT.
 
Als je nu de voetjes niet op de tekening had gelegd dan hadden we iets meer kunnen zien.

De meeste rechtse schroef op de foto lijkt me om de zij panelen aan de bodem en bovenste plank te maken. Dat deze ook door het voetje moet als de gaatjes kleiner zijn is inderdaad vreemd
Je kan misschien dit misschien ook al zien aan de aantallen van schroeven of dit overeen komt?
 
denk ook dat je de onderplaat op de rechtstaande moet schroeven met de grote vijzen rechts

en je de voetjes met een van de 2 middelste vijzen moet vastzetten

de linkse is een gewoon standaard boutje en dient hoogstwaarschijnlijk om het handvat mee aan de deur te zetten
 
Staat op het papier,waar het voor is.
 
Jawel. van onder naar boven.
Aantal schroeven, en plaat.

Dan weer aantal schroeven,en onderdeel. enz.
 
We hebben nu de bovenkant inelkaar gezet. Dus bovenste plank + achterste plank + 'zijplanken'.

Het klopt inderdaad dat die grote schroef rechts in de onderste en bovenste plank moet. De zwarten moeten in de zijkanten/achterkant. Op de tekening is nauwelijks te zien welke schroef waar moet. En dan zitten we ook nog met het feit dat de pootjes er niet in te schroeven zijn. Heel vreemd allemaal!
 
Bertus zei:
Jawel. van onder naar boven.
Aantal schroeven, en plaat.

Dan weer aantal schroeven,en onderdeel. enz.

ja maar het papier is niet goed zichtbaar
 
Ah, het is gelukt! We zijn van boven naar beneden gaan werken en alleen het deurtje moet er nu nog in! :D
 
roosen zei:
Bertus zei:
Staat op het papier,waar het voor is.

maar s niet echt goed zichtbaar
Idd als je dan 4 keer schroef ziet staan op papier, weet je nog niet welke schroef nou bedoelt wordt ;)

Maar fijn dat het gelukt is, wijst vaak ook zijn eigen maar je moet even een begin hebben.
 

Terug
Bovenaan