metronidazol (flagyl) en camacell


T

trudy

Guest
Hallo,

Graag had ik geweten als deze twee medicijnen tegelijk gebruik kunnen worden.

Groeten
 
Lijkt mij van niet.
Eerst de ene.
Aquarium Freak � Discus ziekten en medicatie


9 juni 2009 ... Als bijbehandeling met de warmte kan men de vis oraal tijdens de behandeling
Flagyl (Metronidazole) toedienen. Dit elke drie dagen tijdens ...
www.aquariumfreak.nl/discus/discus-ziekte.html
 
Bertus zei:
Lijkt mij van niet.
Eerst de ene.
Aquarium Freak � Discus ziekten en medicatie


9 juni 2009 ... Als bijbehandeling met de warmte kan men de vis oraal tijdens de behandeling
Flagyl (Metronidazole) toedienen. Dit elke drie dagen tijdens ...
www.aquariumfreak.nl/discus/discus-ziekte.html

Inderdaad is de behandeling met flagyl de prioriteit. Maar het was handig geweest als ik ze verder tegelijk kon kuren met camacell, maar vind hier geen sluitend antwoord op.
 
metro is alleen te combineren met een antibiotica, verder nergens mee :)
 
Marcje1968 zei:
metro is alleen te combineren met een antibiotica, verder nergens mee :)

Dank je,

De kuur met metro (flagyl) via het voeren is gedaan.
De ontlasting is op dit moment in orde en er is tevens nog een grote waterwissel gebeurd en het water word verder (wat ook tijdens de behandeling met flagyl gebeurde) over koolstof gefilterd.

Ook voor de keuze van camacell te gebruiken ben ik afgestap, ondanks de goede ervaring vanuit het verleden.

Mijn voorkeur gaat uit na raadpleging bij een bevriende veearts naar de vernieuwde Dacticyd, ook omdat indien de plaag toch serieus zou uitbreken, het mogelijk zou zijn de hele aquarium te behandelen met Dacticyd.
De vissen en het water zal ik verder grondig in de gaten houden en de twee die vooral te lijden hebben onder de kieuwwormen zitten in mijn quarantaine bak met dezelfde bacteriecultuur en waterwaardes.
Ze worden nu behandelt met Dacticyd en ondanks de kuur met flagyl via het voeder, geen abnormaal gedrag waar te nemen.
Het is wel om het uur opstaan voor de zekerheid. Maar met de vissen en de waterwaardes is het voorlopig in orde.
Morgen hier de voorgeschreven waterwissel en verder filteren over koolstof om na vijf dagen de tweede kuur aan te vatten.

Cerpofor� FLAGELLEX� kan indien nodig met andere Colombo
preparaten gecombineerd worden. Bijvoorbeeld Cerpofor�
BACTIFEC tegen bacteri�n, Cerpofor� DACTICYD CAPS tegen
wormen en Cerpofor� AQUABOLINE tegen ectoparasieten.

Als ik het goed begrijp is flagellex gebaseert op metronidazol. Dus ik blijf het raar vinden dat metro(flagyl) niet zou gecombineerd mogen worden met Dacticyd en Flagellex wel.

Nu nog even wachten en zien hoe het verder evolueert.

Ik Zal je raad opvolgen en de zaak goed in de gaten houden, ook een kwestie van zo min mogelijk gebruik te maken van medicijnen.


Groetjes
 
Metro is in tegenstelling tot de andere stoffen een antibiotica :) en officieel geen bestrijdingsmiddel.
 
Heb vernomen dat levamisole 10% (kieuw/huidworm) ook hele goede resultaten geeft.
 
Patries zei:
Heb vernomen dat levamisole 10% (kieuw/huidworm) ook hele goede resultaten geeft.

Is ook de reden waarom ik de voorkeur aan dactycid gegeven heb.
Er zit zowel Praziquantel als levamisole in.
 

Terug
Bovenaan