Meterbak omgooien, makkelijk groeiende planten?


X

xxMaxx

Guest
Ik heb een meterbak waar ik een klein tijdje niet naar om heb gekeken. Wil het gaan omgooien en vol met planten zetten. Planten die ik heb groeien goed, maar zijn maar 2 soorten en heb daarnaast nog een anubias aan mijn kienhout zitten.

Nu heb ik ook geen achterwand en wil dit graag vol laten groeien, welke plant groeit vlot, breed en ook nog is dik? Ook heb ik nog een stuk kienhout wat lijkt op een boom, zou leuk zijn als hier wat op kan groeien. Weet alleen niet wat en hoe ik dit vast zal moeten maken, tips zijn daarom zeker welkom! het is gewoon een gezelschaps aquarium. Heb er guppen in zitten omdat deze zo lekker voortplanten dus blijft de bak voorlopig goed bewoont. Op de grond heb ik corydorasjes en 1 ancustrus. Ik wil ook erg graag garnalen erbij alleen geen idee of de combi wel goed is, iemand daar tips voor?

Alvast bedankt voor een reactie!
 
Cabomba.
Aquaplantsonline, voor al uw aquariumplanten en toebehoren
hoornblad,waterpest.

AquaplantsonLine, uw specials op het gebied van zoet en zout water aquaria.
www.aquaplantsonline.nl/ -
 
xxMaxx zei:
Ik wil ook erg graag garnalen erbij alleen geen idee of de combi wel goed is, iemand daar tips voor?

Dat kan volgens mij prima. Verder heb je het antwoord al van de vorige poster ;)
 
Garnalen kunnen er prima bij.

Als je iets op het hout wilt laten groeien kan je iets als anubias/javavaren/mos pakken. Gewoon met draadjes vastbinden is het makkelijkst (gebruik zelf visdraad).

Zoals bertus ook al zei; Aquaplantsonline. Scheelt over het algemeen veel geld vergeleken met de plaatselijke lfs. Ook is het aanbod bijna altijd groter.
 
Ik ga idd daar zo bestellen, heb even rondgekeken! Valisneria (?) spreekt me ook erg aan. Groeit ook goed als ik dat zo bekijk. Ik heb 2 aparte stukken hout waar ik idd anubias op heb vast gemaakt. Dit is nu vast gegroeid na lange tijd maar dan heb je ook wat. Ik ga is kijken of mos lukt. Ik heb overigens geen mosbal, is nodig voor garnalen toch? Dan bestel ik die er ook meteen bij.

Bedankt voor de tips, cabomba en valisneria wordt het. Nu nog een voorgrond plant, dat laag blijft. Ik weet dat veel kleine voorgrond planten best lastige planten zijn, iemand die een simpel plantje weet voor vooraan?
 
Vallisneria groeit (uit eigen ervaring) niet zo hard als cabomba, waterpest, hoornblad. Maar wel vrij vlot, en je krijgt het zelfde effect. Mosbal vinden ze vast en zeker fijn als je die erbij doet ;) Voorgrond plantje kan ik je zo niet noemen.
 
Helaas verkopen ze geen mos bij aquaplantsonline, heel jammer!!
 
Dat hebben ze volgens mij wel gedaan. Jammer.
 
Heb bij Aquaplants online besteld, doe geen 2 verschillende sites bestellen, kost ook weer extra verzenden.
 
Heb ik idd ook besteld! Vandaag komt het binnen.
 
Hydrocotyle tripartita is een plant die je van de bovenzijde af kunt laten groeien..
Je moet je wel heel schoon zien te houden..
 

Terug
Bovenaan