meterbak met planten, hoe in richten? graag advies!!


X

xxMaxx

Guest
Hallo hallo!

Ik ben nog niet zo heel bekend hier maar zie altijd van die mooie bakken langs komen.. Nu heb ik mijn aqua wat voller beplant en moet het nog even goed aanslaan. Maar nu... ik krijg het niet mooi ingericht. Ik weet gewoon niet hoe ik alles neer moet zetten..

Hier wat fototjes:
totaal:
H2ymX1aNnI9RhiN96qiN0CoRfkiWRZrK.jpeg


links: (sorry gedraaid.....)
H2ymX1aNnI9RhiN96qiN0CoRfkiWRZrK.jpeg


rechts:
H2ymX1aNnI9RhiN96qiN0CoRfkiWRZrK.jpeg


De java varen in het midden zijn er al uit, moet ik nog op iets gaan bevestigen..

Ben heel erg benieuwd naar advies en meningen!!
 
Ik vind het zo slecht nog niet hoor! Je hebt al een mooie diepte gecre�erd.
Zit er een achterwand achter? Stuk blauw of zwart karton zorgt ook dat je planten beter te zien zijn. Het stuk hout is ook heel mooi en vallisneria staat goed.

Je zou vooraan, op het lege stuk een rode lotus kunnen neerzetten. Verder achter nog wat hogere planten (cabomba bijvoorbeeld) Of een echinodorussoort...
En misschien wat stenen? (let wel op; zonder kalk)



Gebruik je plantenvoeding/co2?
 
Ik heb inderdaad nog steen liggen, lavastenen, waar dat bron mos op bevestigd is wat er al in zit. Verder heb ik idd al cabomba. Is een week geleden binnen gekomen dus hoop dat die binnenkort flink gaat groeien zodat ik kan stekken. Verder zat ik er dus ook aan te denken iets erachter te doen, zwart indd... Moet ik alleen even hulp bij hebben want de bak straat vlak bij de muur dus zal even gedraaid moeten worden... Tijdens de waterwissel even snel fixen!

Ik vind de grote lege ruimtes erg storen... Ik zal is beetje spelen met de stenen die ik heb, kijken of daar wat leuks uit komt

Ik gebruik geen co2 of plantenvoeding. Dit omdat de planten goed groeien en ik nooit alg heb. Dit wil ik zo houden dus gooi ik er niks bij... Heb gekeken naar een co2 diffuser, misschien dat ik dat binnenkort aan ga schaffen
 
Misschien kun je eerst voordat je zo'n CO2 diffuser aan gaat schaffen is kijken naar bio-co2. Kost haast niks en kun je kijken of je het wat vind of niet.
 
Nog niet van gehoord, waar kan je dat halen en wat kost het?
 

Terug
Bovenaan